معاون وزیر خارجه ایران وارد پایتخت اتریش شد

© Photo / IRNAعلی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران
علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2021
اشتراک
علی باقری، معاون وزارت خارجه ایران در آستانه برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام راهی پایتخت اتریش شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، باقری کنی‌ صبح روز دوشنبه در راس گروهی دربرگیرنده کارشناسان حقوقی، سیاسی و اقتصادی، برای پیگیری دور هشتم گفتگوها پیرامون برنامه هسته ای ایران، وارد پایتخت اتریش شد. وی تا دقایقی دیگر با گفتگو کنندگان ارشد روسیه و چین در هتل کوبورگ دیدار کند.
کاخ سفید:  وقت برای احیای برجام طی چند هفته‌ به پایان می‌رسد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2021
کاخ سفید: وقت برای احیای برجام طی چند هفته‌ به پایان می‌رسد
شایان گفتن است که نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک بر اساس شنیده‌ها ساعت ۱۸ به وقت محلی وین (۲۰ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) برگزار خواهد شد.
یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران دیروز گفت: ایران متعهد به دستیابی به یک توافق خوب در کوتاهترین زمان ممکن است اما اسیر ضرب‌الاجل‌های ساختگی نخواهد شد و برای ما حالت اضطراری در مذاکرات وجود ندارد.
همچنان سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: امیدوارم این پنجره فرصت را طرف مقابل قدر بداند. ایران برجام را زنده نگهداشت و به رغم همه فشارهای آمریکا خارج نشد می‌توان گفت به تنهایی این سند بین‌المللی را زنده نگهداشته است ولی این روند بیش از این نمی‌تواند ادامه دهد. امیدوارم طرف مقابل قدر این فرصت را بداند و برای رفع موثر تحریم‌ها به وین بیاید اگر این اتفاق بیفتد توافق در دسترس است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала