درخواست تاجران افغانی از طالبان در خصوص فرودگاه کابل

© Photo / Carl Montgomeryمیدان هوایی بین المللی کابل
میدان هوایی بین المللی کابل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2021
اشتراک
سرمایه گذاران افغانی درخواست کردند مدیرت فرودگاه کابل به یکی از شرکت های امارات محول شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی " تولو نیوز"، سرمایه گذاران افغانی از طالبان (ممنوعه در روسیه) درخواست کردند مدیرت فرودگاه کابل به یکی از شرکت های امارات متحده عربی و نه ترکیه و یا قطر محول شود.
در آستانه‌ واگذاری مدیریت فرودگاه ها، شماری از سرمایه گذاران و بازرگانان افغانستان از "طالبان" (ممنوعه در روسیه) می‌خواهند که مدیریت آن ها به امارات متحده عربی واگذار کند.
این سرمایه گذاران می‌گویند که هم اكنون 200 هزار شهروند افغنی در امارات متحده عربی مشغول کار و زندگی هستند و بازرگانان افغانستان در این کشور تا ده میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده‌اند.
Военно-транспортный самолет ВКС России Ил-76 МД с медицинским оборудованием - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2021
روسیه کمک های بشردوستانه به افغانستان ارسال کرد
عبیدالله صدرخیل، رییس شورای بازرگانان افغانستان در امارات متحده عربی، گفت: " این موضوع برای افغان‌هایی که در این‌جا زندگی می‌کنند بسیار مهم است. این قرار داد باید به امارات داده شود. اگر پروازها بین امارات و افغانستان قطع شود،رفت و آمد بازرگانان هم قطع می‌شود. همین سرمایه گذاران هستند که در افغانستان جای کار ایجاد کرده و می کنند".
شماری از بازرگانان مقیم در خارج از افغانستان معتقد هستند که قبل از سقوط نظام، روزانه از کابل به دوبی بیش از ده پرواز صورت می‌گرفت. به باور این بازرگانان، واگذاری فرودگاه های کشور به امارات، درآمد ناخالص داخلی کشور را افزایش خواهد داد.
شماری از آگاهان امور هوانوردی از طالبان می‌خواهند که با در نظر داشت منافع ملی کشور، قرارداد ارائه خدمات فرودگاه های کشور به شرکت‌ های مناسب واگذار شود.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2021
ایران و آذربایجان قصد دارند با ترکیه و روسیه قالب "چهارگانه" ایجاد کنند
سید مسعود، آگاه مسایل اقتصادی گفت: "انتخاب ترکیه و قطر، برای مدیریت فرودگاههای کشور، در حقیقت این یک حرکت سیاسی و امنیتی است. اما انتخاب دوبی از لحاظ اقتصادی به سود ما است".
اداره هوانوردی ملکی گفت که قرارداد فرودگاه های کشور با در نظر داشت منافع ملی با مشهورترین شرکت‌های هوانوردی امضا خواهد شد.
گفتنی است، خبرگزارش آناتولی ترکیه خبر داده بود که ترکیه و قطر با امارت اسلامی در باره اداره فرودگاه های افغانستان به توافق رسیده اند. و انتظار می‌رود این دو کشور فرودگاه کابل و چهار فرودگاه دیگر افغانستان را به طور مشترک اداره کنند، اما وزارت ترانسپورت افغانستان این خبر را رد کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала