باکو : تنش بین جمهوری آذربایجان و ایران از بین رفته است

© Sputnik / Murad Orujov /  مراجعه به بانک تصاویر باکو : تنش بین جمهوری آذربایجان و ایران از بین رفته است
باکو : تنش بین جمهوری آذربایجان و ایران از بین رفته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2021
اشتراک
وزیر خارجه آذربایجان: تنش در روابط جمهوری آذربایجان و ایران به طور کامل برطرف شده است.
به گزارش اسپوتنیک، جیحون بایراموف وزیر امور خارجه آذربایجان روز دوشنبه گفت که تنش در روابط جمهوری آذربایجان و ایران به طور کامل برطرف شده است.
آذربایجان در ماه اوت به سفیر ایران در باکو یادداشت اعتراضی رسمی در رابطه با عبور کامیون ها از خاک ایران به قره باغ بدون اجازه باکو داد. در ماه اکتبر تنش بین باکو و تهران افزایش یافت. مقامات ایرانی مشکوک بودند که آذربایجان از نزدیک با حریف منطقه‌ای ایران، اسرائیل، همکاری می‌کند. تهران تل‌آویو را متهم کرد که به دنبال نزدیک‌تر شدن به مرزهای ایران از طریق آذربایجان، تلاش برای سوء استفاده از موقعیت قره‌باغ و همچنین دامن زدن به درگیری در روابط بین باکو و تهران است. در نتیجه مقامات ایرانی تصمیم گرفتند رزمایش زمینی نظامی گسترده ای را در نزدیکی مرزهای آذربایجان برگزار کنند و خاطرنشان کردند که اجازه حضور "کشورهای ثالث" و "متجاوزان خارجی" در منطقه قفقاز جنوبی را نمی دهند.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2021
ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی به جمهوری آذربایجان اعلام آمادگی کرد
برکسی پوشیده نیست که مدتی پیش تنش ها و سوء تفاهم های مشخصی بین دو کشور (آذربایجان - ایران) وجود داشت، اما آنها حذف شدند. بایراموف در یک کنفرانس مطبوعاتی که به نتایج سال جاری اختصاص داشت، گفت: طرفین توافق کردند که حداقل هر شش ماه یک بار رایزنی های سیاسی انجام دهند.
به گفته وی، نشست کمیسیون اقتصادی بین دولتی جمهوری آذربایجان و ایران در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان افزود: در چارچوب این نشست موافقت و تصویب نقشه راه برای اجرای پروژه های جدید در حوزه اقتصادی بین جمهوری آذربایجان و ایران صورت می گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала