منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران: پیشرفت منوط به رویکرد طرف مقابل درباره تحریم‌هاست

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مذاکرات وین درباره احیای برجام
مذاکرات وین درباره احیای برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2021
اشتراک
یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران با بیان اینکه در دور جدید مذاکرات وارد محتوا می‌شویم، گفت: پیشرفت منوط به رویکرد طرف مقابل درباره تحریم‌هاست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران درباره دستور کار مذاکرات پیش رو در وین گفت: با توافق درباره مسایل شکلی مذاکرات در دور پیشین، مذاکره کنندگان قرار است در دور آتی درباره محتوا گفتگو کنند. اگر طرف‌های دیگر آماده تمرکز بر گفتگوهای محتوایی باشند، می‌توانیم رو به جلو حرکت کنیم. تیم ایران با قدرت و آماده به وین می‌رود و تا زمانی که لازم باشد برای ادامه گفتگوها در این شهر خواهد ماند.
این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: ایران متعهد به دستیابی به یک توافق خوب در کوتاهترین زمان ممکن است. اما ما اسیر ضرب‌الاجل‌های ساختگی نخواهیم شد و این ضرب‌الاجل‌ها باعث تغییر خطوط قرمز ما نخواهند شد. برای ما حالت اضطراری در مذاکرات وجود ندارد.
زاخارووا رفتار دولت اوباما را مفتضحانه نامید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.12.2021
زاخارووا: برجام اهمیت خود را از دست نداد و هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد
وی ادامه داد: پیشرفت حاصل شده درباره متون مربوط به موضوعات هسته‌ای در دور قبل حاکی از تعامل جدی ایران است. الان نوبت طرف‌های مقابل است تا حسن نیت خود را در رابطه با موضوعات تحریمی نشان دهند. پیشرفت در دور آتی منوط به رویکرد طرف مقابل دارد.
این منبع درباره گلایه‌های طرف ایرانی از تیم فرانسوی در مذاکرات گفت: الان قضاوت نمی‌کنیم. منتظر می‌مانیم تا ببینیم آیا آنها در دور آتی مذاکرات نقش توافق خراب کن یا توافق درست کن خواهند داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала