روسیه: ناتو برای درگیری مسلحانه گسترده با روسیه آماده می شود

CC BY 2.0 / U.S. Army photo by Visual Information Specialist Markus Rauchenberger / Strong Europe Tank Challenge 2016روسیه: ناتو برای درگیری مسلحانه گسترده با روسیه آماده می شود
روسیه: ناتو برای درگیری مسلحانه گسترده با روسیه آماده می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2021
اشتراک
معاون وزیر دفاع روسیه اذعان کرد: ساختار نظامی ناتو به طور کامل برای آماده شدن برای یک درگیری مسلحانه با شدت بالا در مقیاس بزرگ با روسیه تغییر مسیر داده است.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر فومین معاون وزیر دفاع در یک نشست توجیهی برای وابستگان نظامی و نمایندگان سفارتخانه های خارجی معتبر در مسکو گفت که ناتو برای درگیری مسلحانه با روسیه آماده می شود.
وی توضیح داد که ائتلاف آتلانتیک شمالی در اسناد خود از جمله استراتژی نظامی ۲۰۱۹، مستقیماً کشور ما را منبع اصلی "تهدید امنیت ائتلاف" می‌داند.
در عین حال، فومین خاطرنشان کرد: اعلامیه رم همچنان در حال اجراست که بیان می کند روسیه و ناتو یکدیگر را به عنوان دشمن نمی دانند. طرفین این موضوع را در نشست سال ۲۰۱۰ در لیسبون تأیید کردند.
پوتین درباره واکنش روسیه به گسترش ناتو صحبت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.12.2021
پوتین درباره واکنش روسیه به گسترش ناتو صحبت کرد
معاون وزیر دفاع تاکید کرد: تحریکات هدفمند ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه به احتمال زیاد منجر به درگیری مسلحانه می شود.
وی به عنوان نمونه به تلاش ناوشکن انگلیسی دیفندر در ژوئن سال جاری برای نفوذ به آب های سرزمینی روسیه در سواحل کریمه اشاره کرد.
در همان زمان، اقدامات ناو نیروی دریایی بریتانیا توسط هواپیمای شناسایی استراتژیک آمریکایی آرسی-۱۳۵ ارائه شد. همانطور که فومین خاطرنشان کرد، شدت این نوع پروازها در منطقه دریای سیاه نسبت به سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته و تعداد پروازها از ۴۳۶ به ۷۱۰ پرواز افزایش یافته است.
بمب افکن های استراتژیک B-IB و B-52H نیروی هوایی آمریکا در سال ۲۰۲۰ ۹۲ بار در برابر ۷۸ پرواز در حریم هوایی منطقه دریای سیاه انجام دادند و به خط مشروط استفاده از تسلیحات رسیدند. در غرب کریمه، هواپیماها تا مرزهای روسیه در فاصله ۱۵ کیلومتری پرواز کردند.
معاون وزیر دفاع ادامه داد: در مجموع امسال فرماندهی نیروهای مسلح ناتو ۱۵ رزمایش در دریای سیاه انجام داد که در سال ۲۰۲۰ ۸ رزمایش بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала