در آمریکا روسیه به عنوان یک ابرقدرت به رسمیت شناخته شد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر در آمریکا روسیه را به عنوان یک ابرقدرت به رسمیت شناختند
در آمریکا روسیه را به عنوان یک ابرقدرت به رسمیت شناختند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2021
اشتراک
پروفسور لاتام: روسیه تمام ویژگی های لازم برای یک ابرقدرت را دارد.
به گزارش اسپوتنیک، سی سال پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، روسیه همچنان به عنوان یک "دولت شکست خورده" تلقی می شود، اما واقعیت به طور قابل توجهی با ایده های نادرست کشورهای غربی متفاوت است. این نظر توسط استادکالج مک آلستر، اندرو لاتام در مقاله ای برای The Hill به اشتراک گذاشته شد.
این پروفسور توضیح داد: "روسیه قطعاً شایسته جایگاه یک قدرت بزرگ است - کشوری که هم ابزار قوی قدرت ملی را در اختیار دارد و هم میل به استفاده از آنها برای تأثیرگذاری بر سیاست جهانی دارد."
روسیه و آمریکا مذاکراتی را برای تضمین امنیت آغاز کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2021
روسیه و آمریکا مذاکراتی را برای تضمین امنیت آغاز کردند
از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، روسیه نه تنها نوسازی رادیکال تسلیحات هسته‌ای و متعارف را انجام داده است، بلکه در توسعه قدرت نرم نیز به موفقیت دست یافته است و زرادخانه عظیمی از ابزارها را برای ایجاد تصویری از یک کشور خیرخواه و جذب حمایت سیاسی به دست آورده است.
این کارشناس خاطرنشان کرد: در مورد دوم، ما در مورد رسانه ها، مراکز فرهنگی، کلیسای ارتدکس روسیه و دانشگاه ها صحبت می کنیم. مسکو همچنین با ارائه کمک های بشردوستانه، لغو بدهی ها و تامین امنیت از طریق سازمان های بین المللی مانند CSTO از "قدرت نرم" استفاده می کند.
لاتام خاطرنشان کرد: در نهایت، روسیه به طور فعال ایده وجود جایگزین های مناسب برای دموکراسی رو به انحطاط غربی را ترویج می کند.
نویسنده در پایان گفت، بنابراین، هر استراتژی آمریکایی باید قدرت روسیه را در نظر بگیرد و تنها پس از پذیرش این واقعیت، ایالات متحده می‌تواند گامی به سوی یک نشست شفاف راهبردی بردارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала