گزارش و تحلیل

خبر های خوب برای مشمولان خارج از کشور در راه است

© Photo / IRNAسعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2021
اشتراک
یکی از دستورات هم از سوی شخص رئیس جمهور به وزارت امور خارجه آماده کردن طرح جامع ایرانیان مقیم خارج از کشور بود.
یکی از رویکردهای مهم انتخاباتی برای رئیس جمهور دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران آیت الله رئیسی، سهم مهم ایرانیان خارج از کشور در آبادانی جمهوری اسلامی ایران و تسهیل ورود و سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور در خاک ایران بود.
آقای دکتر سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت : "وزارت امور خارجه به عنوان دبیر شورای عالی ایرانیان و وزیر امور خارجه به عنوان جانشین رئیس جمهور مقدمات برگزاری اولین جلسه شورای عالی ایرانیان را با حضور رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران طی چند روز آینده فراهم کرده است.
غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2021
تشکیل سامانه تعیین تکلیف وضعیت حقوقی و قضائی ایرانیان خارج از کشور
یکی از دستورات هم از سوی شخص رئیس جمهور به وزارت امور خارجه آماده کردن طرح جامع ایرانیان مقیم خارج از کشور بود که با همکاری مجلس بتوانیم قانونی جامع و خوب برای حمایت و صیانت از ایرانیان مقیم خارج از کشور داشته باشیم.
در یکی از دستور کار های این نشست رسیدگی به امور مشمولین خارج از کشور است و طرح اولیه آن آماده شده و انشالله پس از برگزاری جلسه جزئیات آن در اختیار عموم قرار خواهد گرفت".
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر اهمیت نقش قوه قضاییه در حضور ایرانیان خارج از کشور در خاک ایران بیان کرد: "اساساً یکی از ابعاد تسهیل حضور ایرانیان خارج از کشور در جمهوری اسلامی ایران و رفع موانع در قوه قضائیه نهفته است.
امروز شاید بتوانیم بگوییم یکی از بهترین روابط را بین دولت و قوه قضاییه و دستگاه دیپلماسی و قوه قضاییه داریم، رئیس محترم قوه قضاییه در اجلاس روسای نمایندگی‌ ها و سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشور های همسایه به وزارت امور خارجه تشریف آوردند.
نمایندگان مجلس ایران طرح اعطای تابعیت به اتباع خارجی را در دستور کار قرار دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2021
نمایندگان مجلس ایران طرح اعطای تابعیت به اتباع خارجی را در دستور کار قرار دادند
یکی از نکات مطرح شده رفع نگرانی ها و پیگیری های حقوقی و قضایی ایرانی های خارج از کشور در داخل ایران بود، برخی از وب سایت های ما باید به طوری طراحی شود تا با آی پی های خارج از ایران نیز بتوان برخی پرونده‌ ها را پیگیری کرد و در خصوص تردد برخی اتباع با پرونده‌ هایی در داخل ایران گفتگو و بررسی شد".
وی در ادامه افزود: "کارگروهی مشخص برای این موضوع تشکیل خواهد شد و در موضوع ایرانیان خارج از کشور یکی از ستون‌ های اصلی قوه قضاییه است به هر میزان که قوه قضاییه بتواند به دستگاه دیپلماسی کمک کند و امکانات و مسیر را تسهیل کند نتیجه آن حضور پر رنگ‌ تر نخبگان و ایرانیان فرهیخته خارج از کشور برای سازندگی بهتر و ارتباط دقیق تر و منظم تر با میهن خواهد بود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала