برندگان جایزه بین المللی RT مشخص شد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر برندگان جایزه بین المللی RT مشخص شد
برندگان جایزه بین المللی RT مشخص شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2021
اشتراک
شبکه تلویزیونی RT جایزه ای را به یاد روزنامه نگار خالد الخطیب که در سال ۲۰۱۷ در سوریه کشته شد و با شبکه تلویزیونی آرتی عربی همکاری می کرد، تأسیس کرد.
به گزارش اسپوتنیک، هیئت داوران جایزه بین المللی خالد الخطیب - ۲۰۲۱ که به خبرنگاران برای بهترین آثار منطقه درگیری اهدا می شود، برندگان را مشخص کرد.
خبرنگاران نظامی روسیه، ایالات متحده و یمن در این دوره به عنوان برندگان و ارائه بهترین آثار انتخاب شدند.
Zohra Ishmuhametova - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2021
پوتین به سوال خبرنگار اسپوتنیک درباره به رسمیت شناختن طالبان پاسخ داد
جوایز بین المللی یادبود خالد الخاطب در سه بخش اهدا می شود: بهترین اثر از یک منطقه درگیری: ویدئو، بهترین اثر از یک منطقه درگیری: متن، پس از جنگ: بهترین گزارش یا فیلم مستند - در مورد سرنوشت مردم و کل ملت هایی که جنگ را پشت سر گذاشتند و در مورد بازگشت به زندگی صلح آمیز. این نامزدی برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ ارائه شد.
الکساندر لوکیانوف از روسیه، با ارائه اثر سکوت زنگ پخش از کانال تلویزیونی روسیه ۲۴به گزارش ویژه از خط تماس در دونباس، جایی که به گفته نمایندگان دونباس، ارتش اوکراین به طور فزاینده آتش بس را نقض می کند پرداخت و همچنین با ساکنان محلی که در حال بازسازی خانه های تخریب شده در اثر گلوله باران هستند صحبت کرد.
آنوژ چوپرا از ایالات متحده آمریکا، با ارائه گزارش هایی از درگیری ها و کشتار خونین در مارب (یمن) پخش از خبرگزاری فرانسه برنده شد؛ این گزارش بر وضعیت مارب، منطقه غنی از منابع یمن که توسط شورشیان حوثی و نیروهای مسلح این کشور تحت حمایت عربستان سعودی می جنگد، تمرکز دارد. صدها نفر در ماه‌ ها درگیری‌ های تلخ در منطقه کشته شده‌اند. جنگ داخلی یمن از سال ۲۰۱۴ ادامه دارد.
رانیا عبدالله از یمن، با ارائه مستندی به نام زندگی منقطع از تلویزیون یمن نیز از دیگر بندگان این دوره بود که در این مستند کوتاه زندگی ۳۸ خانواده در یمن را روایت می کند که در نتیجه درگیری ها مجبور به ترک خانه های خود شده اند. به دلیل کمبود مراقبت های پزشکی و کمبود دارو، زنان اولین کسانی هستند که آسیب می بینند. روزنامه نگاران از مقامات محلی درخواست کردند که قول کمک به قهرمانان فیلم را بدهند.
نها وادکار از ایالات متحده آمریکا، با ارائه اثری به نام نبرد کابو دلگادو از جنگ پنهان بر سر منابع طبیعی موزامبیک پرده برداشت که از تلگراف پخش شد. یک مقاله تحقیقی به مشکل رادیکالیزه شدن جوانان در استان کابو دلگادو در شمال شرقی موزامبیک اختصاص دارد. جوانانی که معتقدند مقامات کشور دسترسی مردم به منابع طبیعی را محدود می کنند، در گروه های تروریستی متحد شده اند. بیشتر غیرنظامیان قربانی حملات شبه نظامیان به شهرها و روستاها هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала