اسرائیل توقف فعالیت اتمی ایران را وظیفه اصلی سیاست خارجی این کشور نامید

© © Emmanuel Dunand / Pool Photo via APاسرائیل توقف فعالیت اتمی ایران را وظیفه اصلی سیاست خارجی این کشور نامید
اسرائیل توقف فعالیت اتمی ایران را وظیفه اصلی سیاست خارجی این کشور نامید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه اسرائیل: ما با توافقی مخالفیم که کنترل واقعی بر برنامه هسته‌ای ایران را تضمین نمی‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، یائیر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل، روز دوشنبه در نشست کمیسیون امور خارجه و دفاع کنست (پارلمان) گفت: توقف برنامه هسته ای ایران برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک کشور هسته ای آستانه، وظیفه اصلی سیاست خارجی اسرائیل است.
وی افزود: مذاکرات هسته ای امروز در وین از سر گرفته می شود. توقف برنامه هسته ای ایران هدف اصلی سیاست خارجی و امنیتی اسرائیل است.
لاپید ادامه داد: البته ما ترجیح می‌دهیم با همکاری جامعه جهانی عمل کنیم، اما در صورت لزوم از خود [در برابر تجاوزات ایران] دفاع خواهیم کرد.
وزیر امور خارجه اسرائیل گفت: "در ماه‌های اخیر ما (اسرائیل) گفت‌وگوی فشرده‌ای را با تمام قدرت‌های شرکت‌کننده در مذاکرات [وین] انجام داده‌ایم. به طور طبیعی، در درجه اول با ایالات متحده، اما نه تنها. من از مسکو، پاریس، لندن و البته واشنگتن بازدید کرده ام. ما برای همه این موضوع را روشن کرده‌ایم که اسرائیل اجازه نخواهد داد تا ایران به یک کشور هسته‌ای آستانه تبدیل شود.
لاپید گفت که اسرائیل اطلاعات بسیار روشنی را در اختیار متحدین قرار داده است. نه تنها نظرات و مواضع، بلکه اطلاعاتی نیز نشان می دهد که ایران به طور سیستماتیک جامعه جهانی را فریب می دهد.
وزیر امور خارجه اسرائیل افزود: "ما با توافقی مخالفیم که کنترل واقعی بر برنامه هسته‌ای ایران و همچنین پول ایران و شبکه تروریستی را تضمین نمی‌کند".
هشتمین دور مذاکرات بر سر برنامه هسته ای ایران قرار است عصر دوشنبه در وین در نشست کمیسیون مشترک ایران و "پنج" بین المللی (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین و فرانسه) برای احیای توافق برجام برگزار شود. مذاکره کنندگان قبلاً تأیید کرده اند که کار بر اساس اسنادی که تا ژوئن 2021 تهیه شده است ادامه خواهد یافت. خاطرنشان شد که همه طرف ها در تلاش هستند تا برجام را به شکل اولیه خود بازگردانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала