واکنش انگلیسی ها به سخنان گورباچف در مورد رفتار غرب پس از فروپاشی شوروی

© AFP 2023 / John Thysمقر ناتو
مقر ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.12.2021
اشتراک
روزنامه انگلیسی دیلی میل مقاله ای را درباره بیانات میخائیل گورباچف رئیس جمهور سابق شوروی مبنی بر اینکه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی دچار استکبار شد که ایده گسترش ناتو را به دنبال داشت، منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رهبر سابق شوروی پیشتر گفته بود، این وضعیت منجر به نادیده گرفتن اصول امنیت جمعی شده است. رئیس جمهور پیشین خاطرنشان کرد: " اعلام پیروزی در جنگ سرد کردند اما در واقع ما با هم جهان را از رویارویی و مسابقه هسته ای بیرون کشیدیم. نه، "برندگان" تصمیم گرفتند یک امپراتوری جدید بسازند."
میخائیل گورباچف، رئیس جمهور سابق اتحاد جماهیر شوروی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.12.2021
گورباچف آمریکا را به دچار شدن به استکبار پس از فروپاشی شوروی متهم کرد
این مقاله با واکنش های شدید خوانندگان در بخش نظرات روبرو شد.
کاربر Tom2131 نوشت: "در واقع، ما فقط باید خودمان را مقصر بدانیم. وقتی اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید، می بایستی دست دوستی دراز می کردیم(حتی پیشنهادی برای پذیرش آنها در ناتو وجود داشت).
Ganacus خاطرنشان کرد: "آمریکا در زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 قول داده بود که یک اینچ به مرز روسیه نزدیک‌تر نشود، اما ارزش وعده‌های آمریکایی‌ها چنین است."
Baka گفت: "گورباچف ​​می بایستی آنها (توافقنامه ها) را به صورت کتبی از ریگان (رونالد ریگان رئیس جمهور سابق آمریکا) دریافت می کرد.
TONKA78 نظر خود را جنین بیان کرد: "بزرگترین خیانت. غرب می بایستی روسیه را پس از فروریختن پرده آهنین می پذیرفت."
شهروند X بحران موشکی کوبا یادآوری کرد: "اگر درست به خاطر داشته باشم، ایالات متحده ایده قرار دادن موشک های روسی (شوروی را در فاصله فقط 90 مایلی دوست نداشت.
لیما آلفا افزود: "آمریکایی ها طی دهه ها روسیه را مسخره می کنند و اکنون (روس ها) شروع به جوشیدن کرده اند."
مسکو هفته گذشته پیش‌نویس توافق‌نامه‌هایی با ایالات متحده و توافق‌نامه‌هایی با کشورهای عضو ناتو را منتشر کرد که شامل مفاد تضمین‌های امنیتی متقابل در اروپا، عدم استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد در تیر رس یکدیگر و امتناع از گسترش بیشتر ناتو از جمله با جمهوری های سابق اتحاد جماهیر شوروی است. سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه گفت که اگر غرب به این خواسته ها واکنش نشان ندهد، ممکن است دور جدیدی از رویارویی آغاز شود.
پیش بینی می شود که دور اول مذاکرات در مورد این موضوع در ژانویه انجام شود.
پیش از این، رهبر روسیه بارها تاکید کرده بود که گسترش ناتو به سمت شرق و استقرار تسلیحات تهاجمی در اوکراین خطوط قرمز برای مسکو است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала