هشدار احتمال وقوع سیل در غرب و جنوب ایران

CC BY 4.0 / Masoume Bahrami/Tasnim News Agency / Flood in Iran (cropped image) همخوانی ای ایران جهت همدردی با جانباختگان سیل
همخوانی ای ایران جهت همدردی با جانباختگان سیل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.12.2021
اشتراک
موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو ایران از احتمال وقوع سیل برای حوضه‌های آبریز غرب و جنوب این کشور خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، گزارش جدید موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو ایران برای هفته جاری و هفته منتهی به ۱۰ دی ماه نشان از آن دارد که احتمال وقوع سیل در هفته جاری برای حوضه‌های آبریز کارون بزرگ، کرخه، زهره و جراحی و مرزی غرب با ریسک بالا وجود خواهد داشت.
سیل و آبگرفتگی در ۷ استان ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2021
سیل و آبگرفتگی در ۷ استان ایران
بر این اساس برای هفته جاری، وقوع بارش‌ها در مناطق واقع در نوار شمالی و نوار غرب تا برخی از مناطق مرکزی ایران و همچنین وقوع بارش‌های قابل توجه در مناطق واقع در جنوب غرب این کشور مورد انتظار است.
همچنین با توجه به چشم انداز بارش پیش‌بینی‌ شده برای هفته دوم، وقوع بارش‌های قابل توجه در نوار جنوبی و جنوب شرق ایران و همچنین وقوع بارش‌های پراکنده دربرخی از مناطق واقع در سواحل دریای خزر مورد انتظار است.
همچنین بیشینه نقطه‌ای بارش‌ها در حوضه‌های آبریز درجه دو گاوخونی، جراحی، زهره، کارون بزرگ، مرزی غرب و در محدودهای ۹ گانه مدیریت حوضه های آبریز زاینده رود، زهره-جراحی و حوضه های جنوبی، کارون بزرگ، کرخه و مرزی غرب نیز به ۲۰۰ میلیمتر در هفته جاری خواهد رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала