حمله حوثی های یمن به یک کارخانه صنعتی در عربستان سعودی

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisحمله-حوثی-های-یمن-به-یک-کارخانه-صنعتی-در-عربستان-سعودی
حمله-حوثی-های-یمن-به-یک-کارخانه-صنعتی-در-عربستان-سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.12.2021
اشتراک
دو نفر در حمله حوثی های یمن به یک کارخانه سنعتی در عربستان سعودی کشته شدند.
به گزارش اسپوتنیک، در حمله خمپاره ای انصارالله یمن (حوثی ها) به عربستان سعودی، دو نفر کشته شدند. این را شبکه تلویزیونی العربیه با اشاره به بیانیه ائتلاف عربی به رهبری ریاض گزارش داد.
این ائتلاف پیشتر گزارش داده بود که یکی از شرکت های صنعتی واقع در این منطقه در استان جیزان در جنوب این منطقه که با یمن هم مرز است مورد حمله قرار گرفت. ائتلاف اعلام کرد: دو نفر - یک شهروند سعودی و یک شهروند یمنی ساکن این کشور - بر اثر اصابت گلوله در جیزان جان خود را از دست دادند.
در این بیانیه، ائتلاف وعده داده است که به "اقدام قاطعانه برای حفاظت از غیرنظامیان" ادامه خواهد داد و هشدار داد که "برای یک عملیات نظامی در مقیاس بزرگ در چارچوب قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه" علیه شورشیان آماده می‌شود.
در یمن، از اوت 2014، رویارویی بین نیروهای دولتی و گروه‌های مسلح حوثی‌ها ادامه دارد. با حمله ائتلافی به رهبری عربستان سعودی به این کشور در مارس 2015 وارد فعال ترین مرحله خود شد. درگیری طولانی مدت یک بحران انسانی بزرگ در جهان را ایجاد کرده است. بر اساس گزارش سازمان ملل، بیش از 24 میلیون یمنی - تقریبا 80 درصد از جمعیت این کشور - به کمک های بشردوستانه نیاز دارند و تعداد آوارگان داخلی بیش از 3 میلیون نفر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала