آخرین جزییات اجرای طرح الکترونیکی شدن نسخ پزشکی در ایران

© Photoبهرام عین‌ اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران
بهرام عین‌ اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.12.2021
اشتراک
وزیر بهداشت ایران: دز سوم واکسن حدود ۸۰ درصد از اومیکرون جلوگیری می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز 25 دسامبر (شنبه)، با بیان اینکه اومیکرون انتشار بسیار وسیعی داشته و به صورت تصاعدی می‌تواند افراد را مبتلا کند، تصریح کرد که‌ دز سوم واکسن تا حدود ۸۰ درصد از اومیکرون جلوگیری می‌کند.
وی در ادامه گفت: " درباره آخرین جزییات اجرای طرح الکترونیکی شدن نسخ پزشکی در کشور، اجرای این طرح در نقاط مختلف کشور متفاوت است، به طور کلی حدود ۹۳ درصد اجرایی شده و درصد کمی به دلیل زیرساخت ها باقی مانده که رفع خواهد شد.
البته در تهران وضعیت خیلی خوب نیست و طرح نزدیک به ۶۸ درصد اجرایی شده است. با تلاش همکاران شرایط بهبود پیدا می کند. در اجرای این طرح شرکت های بیمه گر همراهی بسیاری داشته و دارند اما مشکلات موجود نرم افزاری نبوده و بیشتر به سخت افزارها مربوط می شود.
پسکوف: واکسن‌ های روسی بیشترین تاثیر در برابر سویه اومیکرون دارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2021
پسکوف: واکسن‌ های روسی بیشترین تاثیر در برابر سویه اومیکرون دارند
برای جلوگیری از شیوع سویه اومیکرون در کشور، متاسفانه این سویه انتشار بسیار وسیعی داشته و به صورت تصاعدی می تواند افراد را مبتلا کند. خوشبختانه درصد بالای واکسیناسیون نقطه امیدی است که در کشور داریم. در تهران ۹۰ درصد دز اول واکسن و حدود ۷۸ درصد هم هر دو دز را دریافت کرده اند که نقطه قوت است.
در دنیا ثابت شده که دز سوم واکسن تا حدود ۸۰ درصد از سویه اومیکرون جلوگیری می کند. مهم ترین مساله استفاده از ماسک و تزریق واکسن است. یک تا دو هفته طلایی داریم، معمولا پس از سه هفته از شروع ابتلای اولیه سویه جدید وضعیت انفجاری خود را نشان می دهد به همین منظور و در فرصتی که داریم تزریق دز سوم واکسن باید به سرعت انجام شود.
امیدواریم بتوانیم وضعیت خوب کنونی را که در کشور شاهد هستیم با تلاش رسانه ها و همراهی مردم حفظ کنیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала