عربستان دوباره به پایتخت یمن حمله کرد

© Photo / IRNAبمباران یمن
بمباران یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.12.2021
اشتراک
ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی پس از پایان مهلت اجرای اولتیماتوم برای خروج تسلیحات از داخل ورزشگاه اصلی یمن که به جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال این کشور داده شده بود، دوباره صنعا پایتخت یمن را بمباران کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع در صنعا گفت: هواپیماهای جنگی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی دو حمله به پایتخت یمن انجام داده و یک اردوگاه تدارکاتی در مرکز این شهر را هدف قرار دادند.
ائتلاف عربی اتهام ایران مبنی بر تاخیر در تخلیه سفیر ایران از یمن را رد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2021
ائتلاف عربی اتهام ایران مبنی بر تاخیر در تخلیه سفیر ایران از یمن را رد کرد
به نوبه خود، در بیانیه ائتلاف برای شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان، گفته شده است که حوثی ها در وقتی که به داده شد، سلاح ها را از استادیوم به اردوگاه منتقل کرده و در اصابت به 9 انبار سلاح آنها توفیق حاصل شده است.
اوایل صبح روز جمعه ائتلاف عربی پایان مهلت شش ساعته خود به حوثی‌ها را برای تبعیت از اولتیماتوم مبنی بر خروج سلاح‌ها از استادیوم التعاره در صنعا را اعلام کرد که تیم ملی فوتبال یمن در آنجا مستقر بوده و تمرین می‌کند.
محمدعلی الحوثی، یکی از رهبران گروه انصارالله یمن، در پاسخ به درخواست ائتلاف برای پاکسازی ورزشگاه، از نمایندگان سازمان ملل خواست تا به استادیوم التوره در یکی از شهرک های ورزشی در شمال صنعا بروند تا وجود سلاح هایی را که ائتلاف عربی این گروه را به نگهداری آنها متهم کرده بررسی کنند و قول داد که این سلاح ها را به کارکنان سازمان ملل تحویل دهد. وی عملیات سعودی ها را با بمباران نوار غزه توسط اسرائیل مقایسه کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала