رسانه آمریکایی: روسیه به افزایش نیروهای مسلح خود در مرز با اوکراین ادامه می دهد

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر Совместные учения с КСОР ОДКБ "Взаимодействие-2019"
Совместные учения с КСОР ОДКБ Взаимодействие-2019 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.12.2021
اشتراک
خبرگزاری بلومبرگ با استناد به اطلاعات دریافتی از شرکت دفاعی و اطلاعاتی بریتانیایی "جنس" (Janes) اطلاع داد گویا روسیه به اعزام تجهیزات نظامی به مرز اوکراین ادامه می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبرگزاری ادعا می کند، ، داده های حاصله از تصاویر ماهواره ای حرکت خودروهای زرهی و سامانه های پدافند هوایی را از ماه نوامبر نشان می دهد. در همان زمان، بلومبرگ اذعان می کند که این تصاویر "تعداد نسبتاً محدودی از پرسنل نظامی را در زمین نشان می دهد"، اما معتقد است که روسیه "با اعزام یگان های بزرگ از طریق هوا و راه آهن قادر خواهد بود به سرعت این نیروها را تقویت کند".
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.12.2021
روسیه: اوکراین به پل ارتباطی ناتو علیه روسیه تبدیل شده است
در عین حال، این خبرگزاری همچنین به داده های شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین اشاره می کند که بر اساس آن حدود 122 هزار سرباز روسیه گویا در فاصله جداکثر 200 کیلومتری از مرز اوکراین هستند.
اخیراً غرب به طور فزاینده ای مدعی شده است که روسیه در حال تدارک "تهاجم" به اوکراین است. مسکو این موضوع را رد می کند و تأکید می کند که هیچ کس تهدید نمی شود و حرکت نیروها در قلمرو خود نباید کسی را ناراحت کند. کرملین بارها خاطرنشان کرده است که از چنین حملات لفظی به عنوان بهانه ای برای قرار دادن تجهیزات نظامی بیشتر و نیروهای ناتو در مرزهای روسیه استفاده می شود.
روز قبل، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود در پاسخ به سوال یک روزنامه‌نگار انگلیسی در مورد "احتمال حمله" روسیه به اوکراین، خاطرنشان کرد که مسکو کسی را تهدید نمی‌کند. رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد: آیا ما به آنجا آمده‌ایم، به مرزهای ایالات متحده، یا به مرزهای بریتانیا، یا جایی دیگر؟ آنها پیش ما آمدند و حالا همچنین می‌گویند: نه، اکنون اوکراین هم به ناتو خواهد پیوست."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала