کره جنوبی رهبر سابق این کشور را که در حال گذراندن ۲۲ سال حبس است، عفو می کند

© AP Photo / Ahn Young-joonخانم پارک گئون هی، رئیس جمهور سابق کره جنوبی
خانم پارک گئون هی، رئیس جمهور سابق  کره جنوبی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.12.2021
اشتراک
وزارت دادگستری کره جنوبی اعلام کرد خانم پارک گئون هی، رئیس جمهور سابق این کشور را که به دلیل سوء استفاده از قدرت در حال گذراندن دوران محکومیت خود است، از 31 دسامبر عفو می شود.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه منتشره آمده است: "دولت 24 دسامبر اعلام کرد که در آستانه سال 2022 تصمیم به عفو 3094 نفر از جمله رئیس جمهور سابق از 31 دسامبر گرفته است،... تصمیم گرفته شد برای تحکیم اتحاد شهروندان پارک گئون هی رئیس جمهور سابق کشور که در حال گذراندن دوران محکومیت طولانی خود در زندان است عفو و خقوقش احیا شود".
دلایل درگیری پناهندگان و اروپاییان ، مسامحه یا تحمل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2021
کمک ۲.۵ میلیون دلاری کره جنوبی برای حمایت از پناهندگان افغانستانی در ایران
روز جمعه، همزمان با سال نو میلادی، نشست ویژه دولت کره جنوبی درباره موضوعات عفو، تخفیف مجازات و اعاده اختیارات تعدادی از افراد برگزار شد. در این دیدار موضوع عفو پارک گئون هی رئیس جمهور سابق نیز مورد بررسی قرار گرفت.
کیم بو گیوم، نخست وزیر، در این نشست گفت: "بر اساس ملاحظات بشردوستانه، کسانی که عفو دریافت خواهند کرد شامل محکومانی هستند که در شرایط سخت مانند افراد مسن یا به شدت بیمار هستند. وی افزود: عفو فعلی باید در آستانه سال نو و در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا باعث اتحاد شهروندان شود".
به گزارش خبرگزاری یونهاپ، پارک گئون های امسال سه بار به دلیل بیماری های مزمن شانه و کمر در بیمارستان بستری شده است. احتمالاً وضعیت سلامتی وی دلیل عفو بوده است.
پارک گئون هی در مارس 2017 به اتهام سوء استفاده از قدرت و گرفتن رشوه از سمت خود برکنار شد. او متهم به توطئه با دوستش چوی سان ژیل و تلاش برای وادار کردن شرکت های بزرگی مانند سامسونگ و لوته به کمک مالی به میزان 77.4 میلیارد وون به شرکت های تحت کنترل وی بود. رئیس جمهور سابق و دستیارانش همچنین به دریافت 3.5 میلیارد وون از سه رهبر سابق سرویس اطلاعات ملی این کشور متهم شدند. رئیس جمهور سابق قرار بود بر اساس احکام صادره در دادگاه ها در مجموع 22 سال را در زندان بگذراند.
همچنین بر اساس عفو فعلی، حق.ق هان میونگ سوک، نخست وزیر سابق و اولین نخست وزیر زن در کره جنوبی احیا شد. در آگوست 2015، او به خاطر دریافت اعانات غیرقانونی به ارزش 900 میلیون وون (تقریباً 757000 دلار با نرخ ارز فعلی) مجرم شناخته شده و به دو سال زندان محکوم گردیده و سپس به مدت ده سال از عهده دار شدن مشاغل دولتی محروم شد. او اولین نخست وزیر سابق جمهوری کره بود که به زندان محکوم شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала