واکنش ایران به ادعای انگلیس در خصوص نقض قطعنامه ۲۲۳۱ در رزمایش پیامبر اعظم

© Photo / IRNAسعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.12.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران به ادعای دولت انگلیس مبنی بر نقض قطعنامه ۲۲۳۱ در رزمایش پیامبر اعظم واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادعای دولت انگلیس مبنی بر اینکه تهران با شلیک موشک‌های بالستیک جدید در رزمایش پیامبر اعظم قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کرده است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران درچارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی و مطابق نیازهای دفاعی خود عمل می‌کند و لذا نه تنها اینگونه موضع‌گیری‌ها و اظهارات، مداخله در امور داخلی ایران به حساب می‌آید بلکه حاکی از ادامه سیاست یک بام و دو هوای لندن است.
انگلیس آزمایش موشکی ایران را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.12.2021
انگلیس آزمایش موشکی ایران را محکوم کرد
خطیب زاده تصریح کرد: این کشور [انگلیس] در حالی که در یک رقابت بی‌پایان برای فروش مخرب‌ترین سلاح‌ها به منطقه غرب آسیا و دیگر مناطق بحران زده جهان است و بدون توجه به مقررات عدم‌اشاعه پیمان‌های نظامی مانند اوکاس را منعقد میکند، در همان حال در مورد تمرین‌های نظامی معمول ایران اظهار نگرانی میکند.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد: برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران به گواه هزاران ساعت بازرسی و گزارش های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی تماما صلح آمیز بوده و ایران هیچ برنامه ای برای مصارف نظامی انرژی هسته ای نداشته و ندارد که بخواهد برنامه موشکی خود را برای آن طراحی کند. انگلیسی ها بهتر از هرطرف دیگری میدانند که برنامه موشکی ایران است به هیچ وجه با قطعنامه ۲۳۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و مفاد آن ارتباطی ندارد. این بریتانیا است که با تفسیر به رای قطعنامه ۲۲۳۱ عملا مفاد آنرا نقض می‌کند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای برنامه دفاعی خود نه از کسی اجازه می‌گیرد و نه در مورد آن مذاکره می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала