ابراز امیدواری روسیه به حصول توافق جهت احیای برجام تا اوایل ماه فوریه

© AP Photo / Lisa Leutnerروسیه به هرگونه قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس رای مخالف خواهد داد
روسیه به هرگونه قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس رای مخالف خواهد داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.12.2021
اشتراک
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نسبت به حصول توافق جهت احیای برجام تا اوایل ماه فوریه ابراز امیدواری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اظهار داشت: مذاکرات وین درخصوص برجام در عرض سه روز از سرگرفته خواهد شد. طی دور اخیر، مذاکره‌کنندگان بنا را برای حصول پیشرفت فوری چیدند.
اولیانوف افزود: ما باید خود را در جهت پایان یافتن موفق و هر چه سریع‌تر مذاکرات - ترجیحا تا اول فوریه - سوق دهیم.
نماینده روسیه در توئیت دیگری خطاب به لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال که‌ اعلام کرده بود "روسیه به سیر زمانی پایان دادن مذاکرات تا ماه ژانویه یا اوایل فوریه ملحق شد"، نوشت: بله این بازه زمانی (مدنظر) است اما ضرب‌الاجل نیست. ضرب‌الاجل‌های ساختگی مضر هستند. پیشرفت در مذاکرات وابسته به عوامل زیادی است و نمی‌تواند زودتر به طور دقیق محاسبه شوند. در این مرحله، اوایل فوریه بازه زمانی واقع‌گرایانه‌ای حساب می‌شود.
جمعه گذشته دور هفتم مذاکرات میان کشورهای ۴+ ۱ و ایران به درخواست ایران متوقف شد. علی باقری‌کنی، مذاکره کننده ارشد ایران درباره توقف مذاکرات اعلام داشت که "ما از ابتدا توافق کردیم که لازم است پس از رسیدن به پیش‌نویس توافق، استراحتی داشته باشیم."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала