ماده غذایی کاهش دهنده کلسترول بد معرفی شد

© Depositphotos.com / AntonMatyukhaتغییراتی کوچک غذایی برای زندگی سالم تر
تغییراتی کوچک غذایی برای زندگی سالم تر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2021
اشتراک
دانه های چیا یک ابرغذای واقعی سرشار از فیبر، پروتئین، چربی های سالم و سایر مواد مغذی مهم است که سلامتی انسان را حفظ می کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پورتال Food News ، دانه های چیا اگرچه هزاران سال است که شناخته شده اند، فقط اخیراً محبوب شده اند. امروزه، آنها به یک غذای اصلی برای کسانی تبدیل شده اند که مراقب سلامتی خود هستند. دانه های چیا اونیورسال و فاقد مزه شدید هستند که باعث می شود به راحتی در رژیم غذایی گنجانده شوند.
معرفی یک خوراکی ارزان برای هضم غذا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2021
معرفی یک خوراکی ارزان برای هضم غذا
برای مثال، تنها دو قاشق چای‌خوری از این دانه‌ها حاوی 13 درصد چربی سالم، 40 درصد فیبر، 17 درصد کلسیم و 23 درصد منیزیم است. آنها همچنین حاوی مقادیر کمی از مواد مغذی دیگر از جمله روی، فولات و ویتامین سی هستند.
دانه های چیا به لطف داشتن مقدار زیادی فیبر محلول، به کاهش سطح کلسترول "بد" کمک می کند که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. فیبر همچنین به جذب قند در جریان خون کمک می کند که سطح گلوکز خون را کاهش می دهد. همچنین اسیدهای چرب امگا 3 موجود در دانه ها التهاب را کاهش داده و از سلامت قلب حمایت می کنند.
بعلاوه، دانه های چیا حاوی چند آنتی اکسیدان مانند ویتامین سی، لیگنین، فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک هستند که با کاهش التهاب به سیستم ایمنی کمک می کنند. دانه‌های چیا به لطف داشتن تعادل عالی پروتئین‌ها، چربی‌های سالم و فیبر، سطح پایدار انرژی را حفظ می‌کنند. کربوهیدرات‌های پیچیده موجود در این محصول طی زمان بیشتری هضم می شوند، به این معنی که باعث افزایش سطح قند نمی‌شوند که می‌تواند بر سطح انرژی تأثیر بگذارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала