داروی جدید کرونا به نام "میر 19" در روسیه به ثبت رسیده است

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر داروی جدید کرونا به نام "میر 19" در روسیه به ثبت رسیده است
داروی جدید کرونا به نام میر 19 در روسیه به ثبت رسیده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2021
اشتراک
وزارت بهداشت روسیه یک داروی جدید برای کروناویروس به نام "میر 19" Mir 19)) را ثبت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در وب سایت آژانس پزشکی و بیولوژیکی فدرال روسیه (FMBA) اعلام شده است.
این دارو برای درمان کووید توسط 19در موسسه ایمونولوژی به رهبری پروفسور موسی خایتوف ، وابسته به آژانس پزشکی و بیولوژیکی فدرال روسیه به ریاست ورونیکا اسکورتسوا ساخته شد. نام آن Small Interfering RNA است. این دارو بطور انتخابی فعالیت توالی‌های ویروسی حیاتی RNA را مهار می‌کند، اما روی ژنوم انسان تأثیری ندارد. برای رساندن این ماده به دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی، دارو حاوی یک پپتید دندریمری کاتیونی است.
ساخت دارو ثمربخشی برای جلوگیری از تکثیر ویروس کرونا در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2021
ساخت دارو ثمربخشی برای جلوگیری از تکثیر ویروس کرونا در روسیه
اجزای اصلی دارو مولکول های مصنوعی مداخله گر کوچک RNA (miRNA) هستند که در داخل سلول بیمار بدن، ژنوم پاتوژن را هدف قرار داده و به تخریب آن کمک می کنند.
خاطرنشان می شود که ایمنی و اثربخشی دارو در آزمایشات بالینی به اثبات رسیده است. آزمایشات پیش بالینی سمیت کم آن را نشان داد و همچنین نشان داد که بار ویروسی پس از استفاده از آن 10 هزار بار کاهش می یابد. در مرحله اول، این دارو در داوطلبان سالم ایمن و به خوبی قابل تحمل بود.
طور که پروفسور موسی خایتوف گفت، "میر 19" برای استفاده استنشاقی در بیمارستان در نظر گرفته شده است. وی افزود: محصول نهایی با استفاده از نبولایزرهای پزشکی تجویز می شود. خانم دکتر ورونیکا اسکورتسوا تأیید کرد که در حال حاضر داروی جدید فقط در بیمارستان استفاده می شود.
در عین حال قرار است مطالعات پس از ثبت "میر 19" ادامه یابد و طبق پروتکل برای بیماران سرپایی مطالعه ویژه انجام شود. ورونیکا اسکورتسوا، رئیس آژانس پزشکی و بیولوژیکی فدرال روسیه در پایان گفت: پس از انجام این مطالعات، امکان توزیع دارو از طریق شبکه داروخانه و درمان با استفاده از آن پس از مشاهده اولین علائم بیماری به وجود خواهد آمد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала