هشدار سفیر ایران: غرب در مذاکرات وین سیاست تهاجمی رسانه‌ای در پیش گرفته است

© IRNAمحسن بهاروند،سفیر ایران در انگلیس
محسن بهاروند،سفیر ایران در انگلیس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2021
اشتراک
محسن بهاروند،سفیر ایران در انگلیس هشدار داد که کشورهای غربی در مذاکرات وین یک سیاست تهاجمی رسانه ای غیردوستانه در پیش گرفته اند که سرشار از پیشداوری، تهدید، بزرگنمایی و مقصر سازی علیه ایران است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محسن بهاروند چهارشنبه شب با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرامی خود ضمن صحبت درباره مذاکرات وین افزود: البته این شیوه آنها در تعاملات با کشورهای غیر خودشان است. وقتی با آنها مذاکره نمی کنیم همه ابزار خود را بکار برده و ریاکارانه خود را طرفدار گفت و گو و تعامل نشان می دهند. آنها پیش از رضایت ما به مذاکره صبورانه با بسیاری از شرایط کنار آمده و حتی رفتاری التماس گونه در پیش می گیرند. وقتی از هر طرف این تقاضای بظاهر زیبا را طرح کرده و واسطه ها می فرستند تا قانع شده و بر سر میز مذاکره می نشینیم تازه توقعات عجیب و غریب خود را ابراز می کنند، حقی برای طرف مقابل قائل نشده و موضع تهاجمی و تند روانه در پیش می گیرند بطوریکه هر مذاکره کننده ای با هر خاستگاه سیاسی را از رویکرد سازنده و مثبت اندیشانه پشیمان می کنند.
وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2021
جلال‌زاده: تعداد اعضای تیم مذاکره‌کننده ایران در وین معقول بود
وی افزود: اکثر رسانه های بزرگ و نام‌های آشنای جهانی در جریان اصلی رسانه های بین المللی عمدا آنها را در این بازی غیر منصفانه همراهی می کنند و آنقدر سخنان جانبدارانه خود را تکرار می کنند که حتی ممکن است سیاستمداران و دیپلمات‌های کهنه کار ما را هم گمراه کنند تا آنها نیز بر جبهه خودی فشار وارد نمایند.
سفیر ایران در لندن گفت: باید اعتراف کرد که آنها مهارت خوبی در این بازی دوگانه و ریاکارانه دارند، ولی زوایای پیدا و پنهان این مانورها و بازی‌های تکراری، پس از سالیان دراز ظلم و فشار سیاسی و اقتصادی بر ملت ایران برای ما نیز روشن و ساده شده است.
وی با بیان اینکه "بنا نیست کسی از ما مرعوب و دچار انفعال شود یا منافع ملی ایران را فراموش نماید" افزود: من فکر می کنم راه مقابله با این رفتار موذیانه ابتدا مقاومت در مقابل این جنگ روانی و جلوگیری از انفعال در قبال آنان است و دوم اینکه برای مقابله با این فشارها باید تا جایی که ممکن است شفاف سازی کرد، با مردم صادق بود و مردم را نامحرم ندانست. حتی اگر در کوتاه مدت هم زیانی در اینکار باشد در بلند مدت می تواند باعث همبستگی مردم و حمایت آنان از دولت و حاکمیت گردد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала