مشاهده پدیده نادر گرد و غبار الماس در جو مسکو + عکس

© Sputnik / Sergei Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر میدان سرخ مسکو
میدان سرخ مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2021
اشتراک
یوگنی تیشکوتس، کارمند ارشد مرکز هواشناسی فوبوس روسیه اعلام کرد گرد و غبار نادر الماس در جو مسکو مشاهده شده است .
به گزارش اسپوتنیک، یوگنی تیشکوتس توضیح داد: "در شرایط سرمای شدید و غیرعادی 20 درجه و رطوبت زیاد هوا در جو، یک نوع بارش جامد نادر برای روسیه مرکزی - گرد و غبار الماس - پدیده ای به شکل کریستال های یخ ریز شناور در هوا مشاهده شده است."
در هواشناسی روسیه، این پدیده را سوزن یخ می نامند و معمولاً زمانی که آسمان صاف یا تقریباً صاف است تشکیل می شود، بنابراین گاهی اوقات به آن "بارش از آسمان صاف" نیز می گویند.
این متخصص خاطرنشان کرد: این پدیده بیشتر در قطب جنوب و قطب شمال مشاهده می شود، در برخی از مناطق داخلی قطب جنوب به طور متوسط ​​316 روز در سال گرد و غبار الماس مشاهده می شود و بیش از 70 درصد بارش ها به صورت غبار الماس است .
گرد و غبار الماس شبیه مه است، با این حال، بر خلاف آن، از قطرات آب مایع نیست، بلکه از کریستال های یخ تشکیل شده است. علاوه بر این، بر خلاف مه، فقط گاهی اوقات و به میزان اندکی ک دید را کاهش می دهد. کریستال‌های یخ در طول وارونگی دما، زمانی که هوای گرم‌تر و مرطوب‌تر در امتداد ارتفاعات پخش می‌شود و با هوای سرد در لایه مرزی پایین‌تر مخلوط می‌شود، تشکیل می‌شوند.
یوگنی تیشکوتس افزود که سوزن های یخ برای انسان خطرناک نیستند، اما می توانند برای ایستگاه های خودکار هواشناسی فرودگاه در اندازه گیری دید و پایگاه ابر مشکلاتی ایجاد کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала