صدور مجوز مصرف قرص کرونا در آمریکا

CC0 / Pixabay / Банка с таблетками
Банка с таблетками - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2021
اشتراک
آمریکا مجوز مصرف قرص فایزر برای مقابله با ویروس کرونا را صادر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان غذا و داروی آمریکا، مجوز استفاده از نخستین قرص علیه کرونا را صادر کرد.
این سازمان اعلام کرد که قرص فایزر برای بزرگسالان و کودکان ۱۲ سال به بالا که تست کرونای آن‌ها مثبت است مجاز اعلام کرد. البته علائم اولیه در این افراد باید به گونه‌ای باشد که پزشکان احتمال بدهند ممکن است در بیمارستان بستری شوند. افراد مسن و افراد دارای اضافه وزن یا مبتلا به بیماری‌های قلبی نیز می‌توانند از این قرص استفاده کنند. کودکان نیز باید دست‌کم ۴۰ کیلوگرم باشند تا مجاز به استفاده از این قرص باشند.
بر اساس مطالعاتی که پیش از سویه اومیکرون انجام شده است، فایزر خطر بستری شدن در بیمارستان یا مرگ ناشی از کووید 19 را تا 89 درصد کاهش می دهد.
پزشکان مدت دوره نهفتگی سویه اومیکرون کرونا  را اعلام کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2021
پزشکان مدت دوره نهفتگی سویه اومیکرون کرونا را اعلام کردند
پیش از این، سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده بود که از واکسیناسیون عمومی علیه کووید-19 در نوجوانان و کودکان خودداری شود. در ادامه جلسه گروه مشاوره راهبردی ایمن سازی (SAGE)، کارشناسان گفتند: کودکان و نوجوانان کمترین آسیب را در برابر دوره شدید ویروس کرونا دارند، بنابراین نباید برای واکسیناسیون آنها عجله کرد. سازمان بهداشت جهانی گفت: بار بیماری شدید در این گروه‌های سنی کم است و پوشش واکسیناسیون بالا در میان گروه‌های در معرض خطر هنوز در همه کشورها محقق نشده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала