انهدام شناورهای متخاصم با موشک ‌کروز نیروی دریایی ایران + فیلم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رونمایی از دستاورد جدید سپاه پاسداران
رونمایی از دستاورد جدید سپاه پاسداران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2021
اشتراک
یگان های موشکی نیروی دریایی سپاه شناورهای دشمن فرضی را با موشک های کروز برد متوسط منهدم کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، چهارمین روز رزمایش مشترک پیامبر17 با شلیک موشک های کروز دریایی با برد متوسط و عملیات هوایی پهپادهای نیروی دریایی سپاه انجام گرفت.
در این مرحله شلیک موشک های کروز دریایی از سکوهای شناوری و ساحلی و اصابت همزمان به هدف مشخص در دریا با حضور دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان عالی رتبه قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء با موفقیت به انجام رسید.
همچنین در بخش دیگر برنامه های روز چهارم این رزمایش ، عملیات هوایی پهپادهای نیروی دریایی سپاه یک پهپاد همزمان دو هدف را مورد اصابت قرار داد که با رصد و اشراف اطلاعاتی مواضع دشمن،کنترل و پایش منطقه عمومی تنگه هرمز و شرق آن و شلیک به مواضع دشمن فرضی صورت گرفت.
دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در حاشیه این اقدام گفت: ساخت موشک های کروز دریایی در داخل کشور توسط دانشمندان جوان و انقلابی صورت گرفته و از قابلیت های این موشک ها رادار گریز بودن، مقاوم بودن برابر جنگ الکترونیک، هدف یابی در شرایط سخت، نقطه زنی هدف در سریع ترین زمان با کلاهک جنگی پر قدرت و رادارهای ویژه این موشک ها این رزمایش را نسبت به سال گذشته متمایز کرده است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: "پهپادهای برد بلند نیروی دریایی سپاه با اقدامی ویژه با انجام عملیات های بالای سطح، ابتدا شناسایی اپتیکی با اسکن حرارتی و پایش سیگنالی و رله مخابراتی، بر فراز جغرافیای فعالیت دشمن وارد شده و با عمق بخشی و اشراف اطلاعاتی حداکثری و انتقال آنی تصویر صحنه نبرد به مبادی تصمیم گیر آغاز شد و در ادامه پهپادهای رزمی نقطه زن هوشمند و انهدامی، با دقت بالا و در کوتاه ترین زمان، موفق به از بین بردن مواضع دشمن شدند که اشرافیت پهپادهای رزمی و شناسایی در میدان عمل کاملا چشم گیر بود".
در این عملیات ها بطور همزمان از 3 فروند پهپاد با قابلیت های متفاوت رزمی، شناسایی، اپتیکی،سیگنالی، رله مخابراتی و چند منظوره استفاده شد که در نوع خود منحصر به فرد می باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала