ناتو به خاطر روسیه سطح آماده باش نظامی نیروهای واکنش سریع خود را بالا برده است

© AFP 2023 / Janek Skarzynskiناتو به خاطر روسیه سطح آماده باش نظامی نیروهای واکنش سریع خود را بالا برده است
ناتو به خاطر روسیه سطح آماده باش نظامی نیروهای واکنش سریع خود را بالا برده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2021
اشتراک
روزنامه آلمانی ولت به نقل از یک دیپلمات ارشد ناتو اطلاع داد که این اتحادیه نظامی به دلیل اقدامات فدراسیون روسیه، سطح آماده باش نظامی 40000نفر از افراد نیروی واکنش سریع (NATO Response Force, NRF) خود را بالا برده است.
به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه می نویسد: با توجه به تجمع نیروهای روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین، ناتو با انجام اولین اقدام نظامی ملموس، واکنش نشان داده و سطح آماده باش نظامی نیروهای واکنش سریع 40 هزار نفری خود را بالا برده است.
به نوشته این روزنامه ، گروه ضربتی مشترک آماده باش نظامی (VJTF) که بخشی از NRF است، از روز دوشنبه "باید ظرف پنج روز آماده استقرار در منطقه بحران باشد" در حالی که قبلاً این مدت هفت روز بود. به نوشته این نشریه آلمانی ، آمادگی چنین واحدهای NRF مانند نیروهای ویژه و لجستیک نیز افزایش یافته است.
هشدار روسیه به استقرار تسلیحات ضربتی ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.12.2021
هشدار روسیه به استقرار تسلیحات ضربتی ناتو
به گزارش روزنامه ولت، تصمیم مربوطه هفته گذشته توسط شورای آتلانتیک شمالی اتخاذ شد. این روزنامه تاکید کرد در عین حال، سخنگوی رسمی ناتو این خبر را تایید نکرد. سخنگوی ناتو خاطرنشان کرد که "سیاست ناتو در قبال روسیه ثابت است: دفاع و گفتگو".
فدراسیون روسیه در پاسخ به اتهامات غرب مبنی بر تشدید تنش در اطراف اوکراین، بارها اعلام کرده است که هیچ‌کس را تهدید نمی‌کند و قرار نیست به کسی حمله کند، اما اقدامات بالقوه خطرناک برای منافع خود را نادیده نخواهد گرفت. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که روسیه نیروهای خود را در داخل خاک خود و بنا به صلاحدید خود جابجا می‌کند، این کار هیچ کسی را تهدید نمی‌کند و نباید کسی را آزار دهد.
وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که اظهارات غرب در مورد امکان رساندن کمک به کی یف در دفاع از خود در برابر فدراسیون روسیه مضحک و خطرناک است.
روسیه بارها توجه خود را به این واقعیت جلب کرده که همه اتهامات علیه مسکو بهانه ای برای قرار دادن تجهیزات نظامی بیشتر ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала