دانشمندان: سلول‌های "تی" بهتر از آنتی‌بادی‌ها از انسان در برابر کرونا محافظت می‌کنند

© REUTERS / NIAID-IRFدانشمندان: سلول‌های "تی" بهتر از آنتی‌بادی‌ها از انسان در برابر کرونا محافظت می‌کنند
دانشمندان: سلول‌های تی بهتر از آنتی‌بادی‌ها از انسان در برابر کرونا محافظت می‌کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2021
اشتراک
نتایج شبیه‌سازی‌های دیجیتالی که توسط دانشمندان چینی انجام شد، نشان داد که سلول‌های تی (T) نقش مهم‌تری نسبت به آنتی‌بادی‌های خاص در مقابله با کرونا دارند.
به گزارش اسپوتنیک، مقاله ای درباره این موضوع در مجله Royal Society Open Science منتشر شده است.
لنفوسیت‌های T یا سلول‌های T، گلبول‌های سفید خونی هستند که در برابر مواد خارجی از جمله ویروس‌هایی که وارد بدن می‌شوند، واکنش نشان داده و یک عنصر ضروری در پاسخ ایمنی اکتسابی هستند. سیستم ایمنی با عملکرد آنها، مکانیسم های شناسایی و تخریب سلول های حامل آنتی ژن های خارجی را به کار می اندازد.
پزشکان مدت دوره نهفتگی سویه اومیکرون کرونا  را اعلام کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2021
پزشکان مدت دوره نهفتگی سویه اومیکرون کرونا را اعلام کردند
محققان دانشگاه پکن و آکادمی علوم پزشکی چین یک مدل ریاضی بر اساس توصیف دقیق داده‌های بالینی صدها بیمار مبتلا به کووید-19 ساخته‌اند تا بفهمند این سلول‌ها چه نقشی در پیشگیری از بیماری‌های شدید و مرگ ناشی از عفونت کرونا دارند.
نتایج مدل‌سازی کمی واکنش‌های سلولی نشان داده است که ممکن است وخامت وضع ایمنی ضد ویروسی و ضد التهابی سلول‌های T می‌تواند در صورت ابتلا به بیماری کووید 19 نقش تعیین کننده ای ایفا کند. مشخص شد که سلول های T نقش مهم تری نسبت به آنتی بادی ها در پاکسازی ویروس SARS-CoV-2دارند و در بیماران مبتلا به نوع خفیف این بیماری، تا 96.5 درصد از ذرات ویروس را از بین می برند.
علاوه بر این، پاسخ های ضد التهابی، مهار سیتوکین ها و سرعت ترمیم بافت های بدن به طور مستقیم با شکار سلول های T ارتباط دارد که تعداد آنها در بیمارانی که فوت می کنند، به شدت کاهش می یابد. شبیه‌سازی‌ها نشان می‌دهند که کمبود سلول‌های T منجر به التهاب و ایجاد طوفان سیتوکین می‌شود که یکی از علل اصلی مرگ و میر ناشی از کووید 19 است.
دانشمندان امیدوارند که کشف آنها شروعی برای مسیر جدیدی در مبارزه با کووید-19، مبتنی بر افزایش تعداد سلول های T و توسعه نسل جدیدی از واکسن ها با هدف تقویت ایمنی سلولی باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала