وزیر امور خارجه روسیه از فرصت خوب فعلی برای احیای برجام سخن گفت

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر امور خارجه روسیه
وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2021
اشتراک
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو معتقد است شانس خوبی برای احیای برجام وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، لاوروف روز چهارشنبه در مصاحبه ای با شبکه راشا تودی (RT) گفت: "من فکر می کنم ما شانس خوبی داریم. و در اینجا مهم است که به خاطر داشته باشید که اصلی که بر اساس آن کار انجام می شود و همه با آن موافق هستند اینست: درباره هیچ چیز توافق نمی شود تا زمانی که درباره همه چیز توافق شود. به این ترتیب بسته توافقات درست و بخوبی سنجیده و لازم است و امکان رسیدن به این توافقات وجود دارد".
بلینکن: زمان احیای برجام رو به اتمام است و ایران در حال سرعت بخشیدن به پروژه هسته ای خود است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2021
بلینکن: زمان احیای برجام رو به اتمام و ایران در حال سرعت بخشیدن به پروژه هسته ای خود است
وزیر امور خارجه روسیه گفت: "من هیچ چیزی را بیش از حد غم انگیز نمی دانم. واضح است که تیم فعلی ایران جدید است، اما آنها خیلی سریع و حرفه ای اسناد را بررسی کرده و پیشنهادهایی را تهیه کردند که در ابتدا با برخورد خصمانه برخی از شرکت کنندگان غربی روبرو شد اما در نهایت قبول کردند که این پیشنهادات حق وجود و مورد مطالعه قرار گرفتن را دارند اکنون کار دقیقاً به همین شکل به پیش می رود".
او تاکید کرد که مشکلات اساسی وجود ندارد، بلکه مشکلات در رابطه با وجهه و اعتبار موجود دارند در رابطه با اینکه که اول چه کسی باید بازگشت به همه تعهدات خود را اعلام کند - آمریکا یا ایران.
لاوروف یادآور شد که مسکو و پکن از هماهنگ بودن این اقدامات طرفداری کرده اند.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: "و در حال حاضر مذاکره کنندگان در وین مشغول این کار هستند، آنها برای کریسمس کاتولیک استراحت کوتاهی کردند، اما این مذاکرات تا پایان سال از سر گرفته خواهد شد."
بتازگی رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه با شبکه "سی‌اِن‌اِن"، ضمن اشاره به اینکه مشخص نیست چه زمانی مذاکرات وین ممکن است از سر گرفته شود، گفت: "امیدواریم هرچه سریعتر این اتفاق رخ دهد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала