مذاکره آمریکا با اسرائیل در صورت شکست مذاکرات برجام

© AFP 2023 / Saul Loebمذاکره آمریکا با اسرائیل در صورت شکست مذاکرات برجام
مذاکره آمریکا با اسرائیل در صورت شکست مذاکرات برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2021
اشتراک
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: آمریکا در حال گفتگو با اسرائیل در صورت شکست مذاکرات هسته‌ ای در وین است.
به گزارش اسپوتنیک، جن پساکی سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در نشستی منظم برای خبرنگاران بیان کرد: دولت آمریکا در حال مذاکره با مقامات اسرائیل و دیگر کشورها در مورد اقدامات احتمالی بیشتر در صورت شکست مذاکرات در وین در رابطه با برنامه هسته ای ایران است.
با اظهار نظر در مورد سفر جاری جیک سالیوان دستیار امنیت ملی ایالات متحده به اسرائیل، وی خاطرنشان کرد: واضح است که ایران در این سفر در دستور کار قرار دارد، اما این تنها موضوع سفر نیست. ما انتظار داریم که رایزنی‌ های جاری درباره تهدید ناشی از برنامه هسته‌ ای ایران، اقداماتی که باعث بی‌ ثباتی اوضاع در منطقه و با هدف حمایت از تروریست‌ ها می‌ شود، ادامه یابد.
وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2021
وزیر امور خارجه روسیه از فرصت خوب فعلی برای احیای برجام سخن گفت
سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: ما مطمئناً در نگرانی عمیق شرکای اسرائیلی خود در مورد ادامه کار ایران بر روی برنامه هسته ای خود پس از خروج دولت قبلی [ایالات متحده] از برنامه جامع اقدام مشترک، شریک هستیم.
وی یادآور شد: جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا قبلاً به دستیارانش دستور داده بود تا در صورت شکست مذاکرات برنامه هسته‌ ای ایران، با هماهنگی شرکا و متحدان آمریکا تعدادی از "قابلیت‌ ها" را آماده کنند. ما در حال گفتگو با شرکا و متحدان خود از جمله اسرائیل و بسیاری از کشورهای دیگر هستیم، با توجه به اینکه مذاکرات اکنون متوقف شده است، انتظار داریم این موضوع ادامه یابد.
دور هفتم مذاکرات برای برقراری مجدد توافق هسته ای ایران پیش از این در وین به پایان رسید. مذاکره کنندگان اروپایی تصمیم گرفتند برای تعطیلات کریسمس مذاکرات را موقتاً متوقف کنند.
مذاکره کنندگان قبلاً تأیید کرده بودند که کار بیشتر بر اساس اسنادی که در شش دور تا ژوئن ۲۰۲۱ تهیه شده است، ادامه خواهد یافت. خاطرنشان باید شد که همه طرف ها در تلاش هستند تا برجام را به شکل اولیه خود بازگردانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала