زدن واکسن تقویتی پس از تزریق "اسپوتنیک وی"،سطح ایمنی بالاتری را در مقابل اومیکرون ایجاد می کند

© Sputnik / Russian Direct Investment Fund واکسن روسی "اسپوتنیک لایت"
 واکسن روسی اسپوتنیک لایت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2021
اشتراک
هر چند آنهایی که با واکسن روسی "اسپوتنیک وی" واکسینه شده‌اند، آنتی‌بادی‌هایی در برابر سویه اومیکرون ویروس کرونا دارند اما واکسیناسیون مجدد با واکسن روسی دیگر اسپوتنیک لایت تعداد این انتی بادی ها را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، نتایج یک مطالعه که توسط متخصصان مرکز علمی گامالیا روسیه انجام شده و روز سه شنبه در کتابخانه الکترونیکی معتبر medRxiv ارائه شده، حاکی از این امر است.
امارات اسپوتنیک لایت را به عنوان دوز تقویت کننده تایید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2021
امارات اسپوتنیک لایت را به عنوان دوز تقویت کننده تایید کرد
در بخشی از مقاله تحقیقی منتشره گفته می شود:" ما مطالعه‌ای روی آنتی‌بادی‌هایی انجام دادیم که ویروس را در سرم خون افرادی که با اسپوتنیک وی واکسینه شده‌اند، و همچنین افرادی که پس از اسپوتنیک وی با اسپوتنیک لایت مجدد واکسینه شده‌اند، خنثی می‌کنند. نتایج نشان‌دهنده کاهش سطح آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده سویه اومیکرون B.1.1.529 در مقایسه با سویه اصلی B.1.1.1 بود. تجزیه و تحلیل سرم خون افراد واکسینه شده با "اسپوتنیک وی" در 6 تا 12 ماه قبل نشان داد که آنتی بادی های خنثی کننده 11.76 برابر کاهش یافته است. کاهش گزارش شده در آنتی بادی های خنثی کننده در مورد آنها 40-84 برابر است".
طبق نتیجه گیری های کارشناسان "در همان زمان، تجزیه و تحلیل سرم خون افرادی که با اسپوتنیک وی و سپس با اسپوتنیک لایت مجدد واکسینه شدند، نشان داد که 2 تا 3 ماه پس از واکسیناسیون مجدد، سطح آنتی بادی های خنثی کننده علیه سویه اومیکرون 7.13 برابر کاهش یافته است. ما نشان دادیم که با وجود کاهش سطح آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده، همه افراد واکسینه‌شده، آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده به سویه اومیکرون داشتند، علاوه بر این، سطح آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده سویه اومیکرون در سرم واکسینه‌شده کمی بالاتر از سطح آنتی‌بادی‌ها در مقابل سویه اصلی بود".
در یادداشت های مقدماتی مقاله اشاره می شود که این مطالعه توسط صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه تامین مالی شده است. در همان زمان، شرکت کنندگان آن تأیید می کنند که تحقیق علمی آننها مطابق با تمام الزامات اخلاقی موجود انجام شده است. از جمله متخصصانی بود که با مرکز گامالیا مرتبط نیستند در این مطالعه شرگت داشته اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала