جلال‌زاده: تعداد اعضای تیم مذاکره‌کننده ایران در وین معقول بود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی
وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2021
اشتراک
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تعداد اعضای تیم اعزام شده به مذاکرات وین را معقول دانست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص انتقادات به زیاد بودن تعداد نفرات اعزام‌شده برای مذاکرات وین اظهار داشت: ما در دوره‌های قبلی نیز با اندکی تفاوت نسبت به این تعداد پای به مذاکرات می‌گذاشتیم؛ به‌هرحال موضوعات مختلفی از جمله مسائل بانکی، کشتیرانی، بحث‌های حقوقی و سیاسی، نفتی و ... می‌طلبد که کارشناسان هر حوزه در داخل تیم مذاکره‌کننده حضور داشته باشد و با توجه به حساسیت موضوع و این‌که باید اطلاعات و مسائل در حوزه‌های مختلف به صورت سریع در اختیار تیم مذاکره‌کننده قرار گیرد، کارشناسان هر حوزه به همراه تیم مذاکره‌کننده عازم وین شده‌است و به‌نظر نمی‌رسد چیزی غیرعادی باشد.
مجلس شورای اسلامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2021
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: وزارت خارجه نباید به وزارت برجام تبدیل شود
جلال‌زاده افزود: حتی تیم آمریکایی در دوره‌های قبل بیش‌از ۷۰ نفر کارشناس و عضو داشت و انتقادی که به تیم ایرانی می‌شد این بود که شما با چند نفر در مقابل آن تعداد نفر قرار گرفتید و بعدها مشخص شد که به این دلیل آقای ظریف در بحث ترجمه و صحبت‌های تیم مقابل دچار اشتباه شده بود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس تاکید کرد: ما به‌عنوان عضو عضو ناظر بر عملکرد تیم دیپلماسی این عدد را کاملاً معقول می‌دانیم و تااینکه موضوعات مختلف به‌صورت کارشناسی بررسی و اطلاعات لازم در اختیار تیم مذاکره‌کننده قرار بگیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала