۲ آتش سوزی در مناطق حفاظت شده فومن

© AFP 2023 / ILYAS AKENGIN۲ آتش سوزی در مناطق حفاظت شده فومن
۲ آتش سوزی در مناطق حفاظت شده فومن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2021
اشتراک
رئیس منابع طبیعی فومن با اشاره به مهار دو آتش سوزی در مناطق حفاظت شده این شهرستان، گفت: مسئولان محیط زیست فومن با توجه به وظیفه قانونی برای مهار آتش حضور نداشتند.
علی داودی رئیس منابع طبیعی فومن، با اشاره به مهار آتش سوزی دو منطقه حفاظت شده سیاهکش و شولم شهرستان فومن، بیان کرد: دیروز و امروز با حضور عوامل منابع طبیعی، مردم، بسیج و سپاه و آتش نشانی آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی جنگلی این مناطق مهار شد.
وی با بیان اینکه هر دو آتش سوزی در مناطق حفاظت شده محیط زیست اتفاق افتاده است، افزود: متأسفانه با وجود پیگیری‌ های صورت گرفته هیچ نیروی از اداره محیط زیست شهرستان فومن در محل حادثه حاضر نشد.
رئیس منابع طبیعی فومن با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۳ قانون حفاظت بهسازی محیط زیست تمام تکالیف قانونی در حوزه مناطق حفاظت شده شهرستانی بر عهده اداره محیط زیست آن شهرستان است، تصریح کرد: در اینگونه حوادث ادارات با مشارکت و هم افزایی می‌توانند از بروز خسارت‌های احتمالی بیشتر جلو گیری به عمل آورند.
وی با بیان اینکه نیروهای منابع طبیعی شهرستان فومن در کنار سایر نیروها کنترل آتش را در دست گرفته و مانع از گسترش و شعله ور شدن مجدد آن شدند، ادامه داد: سهل انگاری عوامل انسانی یکی از علت‌های احتمالی حادثه است.
داودی تاکید کرد: به دلیل وسعت مراتع شهرستان فومن همکاری مردم در کاهش خسارات وارده به منابع طبیعی بسیار اهمیت دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала