پکن مخالف انتقاد غرب از انتخابات پارلمانی هنگ کنگ است

© AP Photo / Andy Wongژائو لیجیانگ سخنگوی وزارت خارجه چین
ژائو لیجیانگ سخنگوی وزارت خارجه چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2021
اشتراک
سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه چین، اذعان کرد: چین مداخله غیرمسئولانه کشورهای غربی در مورد انتخابات پارلمانی هنگ‌ کنگ را محکوم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ژائو لیجیان سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه جمهوری چین در نشست خبری روز سه‌ شنبه گفت: چین قاطعانه با اظهارات غیرمسئولانه کشورهای غربی در مورد انتخابات پارلمانی هنگ‌ کنگ مخالف است و مداخله آنها در امور داخلی جمهوری خلق چین را به شدت محکوم می‌کند.
پیش از این، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، کانادا، نیوزیلند و استرالیا نگرانی های جدی خود را در مورد "تخریب عناصر دموکراتیک" سیستم انتخاباتی هنگ کنگ در جریان انتخابات قانونگذاری ابراز کردند.
بریتانیا، چین را به دلیل استفاده از قانون امنیتی در هنگ کنگ سرزنش کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
بریتانیا، چین را به دلیل استفاده از قانون امنیتی در هنگ کنگ سرزنش کرد
این دیپلمات گفت: طرف چینی در واکنش به تبانی برخی از کشورهای غربی که اظهارات غیرمسئولانه در مورد انتخابات مجلس قانونگذاری هنگ کنگ در دوره هفتم مجلس قانونگذاری هنگ کنگ را مطرح می کنند، به دخالت فاحش آنها در امور داخلی جمهوری خلق چین، به شدت محکوم و قاطعانه مخالفت می کند.
پیشتر دولت هنگ کنگ نیز به بیانیه این کشورها اعتراض کرده بود. اولین انتخابات مجلس قانونگذاری هنگ کنگ پس از اصلاحات اساسی در سیستم انتخاباتی در ۱۹ دسامبر با مشارکت کم سابقه بر اساس اصل "وطن پرستان بر هنگ کنگ حکومت می کنند" برگزار شد. بر اساس نتایج رای گیری، نامزدهای طرفدار پکن برنده شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала