واکنش سخنگوی قوه قضائیه ایران به انتشار نامه رد صلاحیت لاریجانی

© Photo / IRNAواکنش سخنگوی قوه قضائیه ایران به انتشار نامه رد صلاحیت لاریجانی
واکنش سخنگوی قوه قضائیه ایران به انتشار نامه رد صلاحیت لاریجانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2021
اشتراک
سخنگوی قوه قضائیه ایران گفت: در مورد این نامه اگر مشخص شود از ناحیه ایشان منتشر شده قابل تعقیب و پیگیری است ولی باید از سوی دستگاه های اطلاعاتی بررسی شود که این نامه ای که مهر محرمانه دارد توسط چه کسی منتشر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضائیه ایران، در نشست خبری امروز (سه شنبه) ۳۰ آذرماه در پاسخ به سوالی درباره انتشار نامه محرمانه پیرامون رد صلاحیت علی لاریجانی و اینکه آیا انتشار نامه محرمانه تبعاتی دارد یا خیر؟ گفت: افشای اسناد محرمانه به موجب قانون و آیین نامه طرز نگهداری اسناد سری و محرمانه دولتی جرم محسوب می شود و اگر کسی آنها را بصورت غیرمجاز منتشر کند قابل تعقیب است. در مورد این نامه اگر مشخص شود از ناحیه ایشان منتشر شده قابل تعقیب و پیگیری است ولی باید از سوی دستگاه های اطلاعاتی بررسی شود که این نامه ای که مهر محرمانه دارد توسط چه کسی منتشر شده است. در صورت شناسایی شخص منتشرکننده قابل تعقیب است.
وی در در پاسخ به سوالی درباره دستور رئیس قوه قضائیه برای پیگیری موضوع بورس گفت: در هر کشوری بازار سرمایه مهمترین بازار تولیدی است و مدتی است این بازار در کشور ما با نوسانات همراه بوده است. همکاران ما در سازمان بازرسی قبلا بازرسی‌هایی را انجام داد بودند و اقدام به هشدار و پیشنهادات به وزارت اقتصاد و سازمان بورسی کرده بودند، اما از آنجایی که به این موارد توجه نشده بود برخی مسئولان حکم بدوی گرفته‌اند. البته برای برخی از مسئولان سابق بورس و اقتصاد و دارایی پرونده‌ای در سازمان بازرسی مطرح است و اگر توضیحات کافی نباشد پرونده به مرجع قضایی می‌رود و هم اکنون بازرسی از سازمان بورس درحال انجام است. برخی از مسئولین محکوم شدند، البته حکم در مرحله بدوی است و هنوز قطعی نشده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала