لکه های خطرناکی در پاها که نشان از سطح بالای کلسترول خون دارد را بشناسید

© Fotolia / Head78لکه های خطرناکی در پاهایتان که نشان از سطح بالای کلسترول خون دارد را بشناسید
لکه های خطرناکی در پاهایتان که نشان از سطح بالای کلسترول خون دارد را بشناسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2021
اشتراک
لکه های روی انگشتان پا نشان دهنده سطح خطرناک کلسترول خون است. از خوردن غذاهای چرب، گوشت های فراوری شده پرهیز کرده و فعالیت بدنی خود را بیشتر کنید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی اکسپرس، ظهور لکه های بنفش روی انگشتان پا یا تغییر رنگ در برخی از نواحی اندام تحتانی در بدن انسان ممکن است نشان دهنده سطح بحرانی کلسترول در خون باشد. در واقع، ظهور لکه های بنفش یک علامت خطر است. چنین عوارضی مشخصه ظاهر آمبولی های کلسترول است که به باریک شدن یا حتی انسداد رگ های خونی کمک می کند. پزشکان توجه به این لکه ها، اولین علائم آمبولی را تایید می کند، دیگر علائم شامل خستگی، تب، کاهش وزن یا اشتها ناگهانی و درد عضلانی است. برای جلوگیری از عوارض مرتبط با سطح کلسترول بالا، باید به توصیه های پزشکان توجه کنید و سعی کنید یک سبک زندگی فعال داشته باشید و همچنین به غذاهای حاوی چربی های غیر اشباع ترجیح دهید.
روش جدید لاغری: بدون رژیم و ورزش، ۶ کیلو کم کنید
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
روش جدید لاغری: بدون رژیم و ورزش، ۶ کیلو کم کنید
کلسترول ماده ای است از جنس چربی که در تمام سلول های بدن وجود دارد و در ساخت دیواره ی سلولی و برخی هورمون ها نقش مهمی را ایفا می کند. مولکول های چربی پس از جذب از روده در سیستم گردش خون توسط کلسترول حمل می شوند. برای به حداقل رساندن خطر کلسترول بالا در بدن، باید فعالیت بدنی خود را افزایش دهید و مصرف غذاهای حاوی چربی های اشباع شده (کره، گوشت های چرب، تخم مرغ، پنیر) و چربی های ترانس (غذاهای سرخ شده) را کاهش دهید. کلسترول به کبد نیز اسیب می رساند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала