الحاق ۲ ناو موشک‌ انداز ‌به ناوگان نیروی دریایی ارتش ایران

© Photo / IRNAالحاق ۲ ناو موشک‌ انداز ‌به ناوگان نیروی دریایی ارتش ایران
الحاق ۲ ناو موشک‌ انداز ‌به ناوگان نیروی دریایی ارتش ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2021
اشتراک
معاون علمی رئیس جمهور ایران و فرمانده نیروی دریایی ارتش این کشور، از الحاق دو ناو موشک‌ انداز "گرز" و "خنجر" ‌به ناوگان نیروی دریایی ارتش ‌خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران، صبح سه‌ شنبه در مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش در بوشهر اظهار داشت: امروز شاهد رونمایی و افتتاح طرح‌ های بسیار مهمی هستیم که دستاوردهای بسیار خوبی برای کشور دارد.
امیر دریادار شهرام ایرانی خاطرنشان کرد: ایران به عنوان یکی از تولیدکننده های مهم و بزرگ تجهیزات دریایی در جهان محسوب می‌ شود و شاهد موفقیت‌ های بسیار خوبی در این زمینه هستیم.
رقص و پایکوبی جمعی از بازنشستگان نیروی دریایی ارتش +ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2021
رقص و پایکوبی جمعی از بازنشستگان نیروی دریایی ارتش +ویدئو
وی با تقدیر از جوانان برای طراحی و تولید تجهیزات، تصریح کرد: این جوانان باعث موفقیت و سرافرازی کشور در عرصه دفاعی شده‌اند.
در این مراسم دو ناو موشک‌انداز بهینه‌ سازی شده "گرز" و "خنجر" نیز به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد.
ناو موشک‌ انداز گرز در شش سال و ناو موشک‌انداز خنجر در چهار سال بهینه سازی شده است.
این دو شناور هر کدام دارای ۵۰ متر طول، هشت متر عرض و ۳۰۰ تن وزن بوده که به موشک‌های راداری پیشرفته، توپ‌های ضدسطحی و ضدهوایی، رادارهای به روز، موشک‌های سطح و به سطح دریایی و سامانه‌های اختلال و فریب‌های راداری در دریا مجهز شده‌اند که به مأموریت در آب‌های دوردست، اقیانوس‌ها و آب‌ راه‌ های بین‌المللی اعزام خواهند شد.
همچنین بزرگترین کارخانه نوآوری صنایع دریایی ارتش کشور، اولین شهر نوآوری صنایع دریایی و بزرگترین برج فناوری صنایع دریایی در بوشهر افتتاح شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала