پوتین دلیل گسترش ناتو به سمت شرق را اعلام کرد

© Sputnik / Sergei Savostyanov /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین دلیل گسترش ناتو به سمت شرق را اعلام کرد
پوتین دلیل گسترش ناتو به سمت شرق را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2021
اشتراک
رئیس جمهور روسیه، اذعان کرد: سرخوشی در ارتباط با پیروزی در به اصطلاح جنگ سرد پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در ناتو ایجاد شد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، روز سه شنبه، ۲۱ دسامبر در یک نشست گسترده در دانشکده وزارت دفاع بیان کرد: دلیل گسترش ناتو به سمت شرق، سرخوشی ناشی از پیروزی اتحادیه ناتو بر اتحاد جماهیر شوروی در جنگ سرد بود.
رئیس دولت گفت: گاهی از خود می‌پرسی: چرا در آن شرایط این همه کار را انجام دادند؟ غیر واضح است. من فکر می کنم که از سرخوشی در ارتباط با پیروزی در به اصطلاح جنگ سرد یا به اصطلاح پیروزی در جنگ سرد، دلیل دیگر، ارزیابی نادرست از وضعیتی است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از طرف بروکسل ایجاد شده بود.
پوتین همچنین اطمینان داد که ناتو در صورت نزدیک شدن به مرزهای روسیه، اقدامات نظامی-فنی انجام خواهد داد.
وی افزود: باید به تجاوزات خارجی پاسخی سخت داد. ناتو در زمانی که بروکسل و مسکو روابط تقریباً متحدانه داشتند، در حال گسترش به سمت شرق است.
پیش از این، آندری رودنکو معاون وزیر امور خارجه روسیه، ایالات متحده را تهدید کرده بود که در صورت اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین، عواقبی سختی در پی خواهد داشت. این دیپلمات تاکید کرد که اعزام ارتش آمریکا به خاک اوکراین منجر به تشدید اوضاع در منطقه و افزایش تنش در روابط غرب و مسکو خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала