نماینده ویژه روسیه از فعال شدن تروریست ها در سوریه خبر داد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر نماینده ویژه روسیه از فعال شدن تروریست ها در سوریه خبر داد
نماینده ویژه روسیه از فعال شدن تروریست ها در سوریه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2021
اشتراک
فرستاده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه برای حل و فصل مسئله سوریه اعلام کرد: گروه های تروریستی اخیراً در سراسر سوریه فعال تر شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه برای حل و فصل مسئله سوریه گفت: تروریست ها عملا در سراسر سوریه و نه تنها در شمال این کشور تشدید شده اند.
در ۲۱ دسامبر، نورسلطان (پایتخت قزاقستان) مذاکرات در قالب "آستانه" را برای حل و فصل سوریه آغاز کرد. در این رایزنی ها که دو روز به طول انجامید، هیئت هایی از کشورهای ایران، روسیه و ترکیه و همچنین دولت سوریه، مخالفان مسلح سوریه و سازمان ملل حضور داشتند.
سامانه های پانتسیر روسیه بیش از 40 پهپاد ترکیه را در سوریه و لیبی سرنگون کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2021
سامانه های پانتسیر روسیه بیش از 40 پهپاد ترکیه را در سوریه و لیبی سرنگون کردند
لاورنتیف به خبرنگاران گفت: من نمی توانم نگران نباشم که گروه های تروریستی اخیراً - نه تنها در شمال سوریه، بلکه عملاً در سراسر کشور - فعال تر شده اند.
لاورنتیف همچنین خاطرنشان کرد که تشدید در مورد گروه تروریستی داعش اعمال می شود.
وی همچنین گفت که انتظار دارد در مورد گزینه‌های تقویت مقابله با گروه‌های تروریستی و تلفیق تلاش‌های همه طرف‌های ذینفع به تفصیل بحث شود.
ادلب، واقع در شمال سوریه، تنها منطقه سوریه محسوب می شود که بخش قابل توجهی از آن هنوز در دست گروهک ها باقی مانده است. در سال ۲۰۱۷، یک منطقه کاهش تنش شمالی در آنجا ایجاد شد، جایی که افراطیونی که حاضر به کنار گذاشتن سلاح‌های خود در حومه دمشق در گوتای شرقی و مناطق جنوبی کشور نبودند، به آنجا رفتند. پست های دیده بانی ارتش ترکیه در خاک این استان مستقر است و بر اساس توافقات روسای جمهور فدراسیون روسیه و ترکیه که در تاریخ ۵ مارس ۲۰۲۰ در مسکو منعقد شد، ارتش دو کشور در حال انجام گشت های مشترک در ادلب هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала