نخستین گفتگوی تلفنی پوتین با صدراعظم جدید آلمان

© Sputnik / Sergei Savostyanov /  مراجعه به بانک تصاویر نخستین گفتگوی تلفنی پوتین با صدراعظم جدید آلمان
نخستین گفتگوی تلفنی پوتین با صدراعظم جدید آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2021
اشتراک
سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین تلفنی با اولاف شولتس صدراعظم آلمان گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه سرویس مطبوعاتی کرملین در گفتگوی تلفنی پوتین و شولتس آمده است: "ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با اولاف شولتس صدراعظم آلمان گفتگوی تلفنی داشت."
در این بیانیه خاطرنشان می شود که ولادیمیر پوتین آغاز فعالیت اولاف شولتس بعنوان صدراعظم آلمان را به او تبریک گفت. سران هر دو کشور علاقه مندی خود را به توسعه بیشتر روابط روسیه و آلمان و حفظ تماس ها از طریق کانال های مختلف ابراز کردند.
مرکل در دیدار با پوتین به روسی پاسخ داد+ ویدیو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2018
پاسخ صدر اعظم آلمان به پوتین به زبان روسی + ویدئو
در ادامه این بیانیه آمده است: "ولادیمیر پوتین وی را از پیشنهادات روسیه درباره تضمین های امنیتی طولانی مدت و حقوقی که هرگونه پیشروی بیشتر ناتو به سمت شرق و همچنین استقرار سیستم های تسلیحاتی تهاجمی در کشورهای مجاور روسیه را منتفی می کند، مطلع ساخت." همچنین در این گفتگو، پوتین، شولتس را از پیشنهادات روسیه در مورد تضمین های امنیتی و عدم پیشروی بیشتر ناتو به سوی شرق مطلع کرد.
روسیه بارها اتهامات "اقدامات تهاجمی" غرب و اوکراین را رد کرده و اعلام کرده است که کسی را تهدید نمی کند و قصد حمله به کسی را ندارد و اظهارات "تجاوز روسیه" بهانه ای برای استقرار بیشتر تجهیزات نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه است. وزارت خارجه روسیه پیشتر خاطرنشان کرده بود که اظهارات غرب درباره "تجاوز روسیه" و فرصت کمک به کی یف برای دفاع از خود در برابر آن مضحک و خطرناک است. در عین حال، کی یف و کشورهای غربی اخیراً نسبت به تشدید ادعای "اقدامات تهاجمی" روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین ابراز نگرانی کرده اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت که روسیه نیروهای خود را در داخل خاک خود و بنا به صلاحدید خود جابجا می کند. به گفته وی، این موضوع هیچ کسی را تهدید نمی کند و نباید کسی نگران باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала