مهاجرت از ایران به معدن کاران رسید +عکس، ویدئو

© Sputnik / Igor Maslovمهاجرت از ایران به معدن کاران رسید +عکس، ویدئو
مهاجرت از ایران به معدن کاران رسید +عکس، ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2021
اشتراک
بعد از مهاجرت کارگران ایرانی به عراق، این بار نوبت به معدن کاران رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، مهرداد اکبریان، نایب رئیس کمیسیون معادن اتاق ایران در یک گفت و گو عنوان کرد: "معدن کاران ایرانی به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند."
درگزارشی درباره دلایل مهاجرت این افراد آمده است: "اصلی‌ترین دلیل مهاجرت این قشر زحمت کش پایین بودن حقوق این افراد است. در استرالیا معدن کاران ماهانه ۳ هزار دلار حقوق می‌گیرند و در برخی کشورهای همسایه کارگر معدن حدود ۲ هزار دلار حقوق می‌گیرد این در حالیست که کارگر معدن در ایران تنها ۱۰۰ دلار حقوق می‌گیرد. البته به جز حقوق پایین باید به این نکته هم اشاره کرد که متاسفانه با اینکه کار در معدن از مشاغل سخت حساب می‌شود اما برخی از این افراد یا بیمه نمی‌شوند یا با عناوینی غیر از کارگر معدن بیمه می‌شوند."
کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به این خبر واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. عده‌ای از کاربران ضمن تایید و رضایت از این اقدام عنوان می‌کنند تصمیم بسیار خوبی گرفتند چراکه در ایران هیچ آینده شغلی وجود ندارد، هیچ انگیزه و پیشرفتی نیست، حداقل در کشور‌های دیگر عادلانه به اندازه مزدشان حقوق می‌گیرند. جمعی از کاربران هم به این موضوع اشاره می‌کنند که اول از فرار مغز‌ها شروع شد بعد فرار پزشکان و پرستاران حالا هم معدن کاران. کاربران دیگری هم امیدوارند نوبت به تمامی مشاغل برسد و مهاجرت در کشور‌های مختلف برای شغل‌های دیگر هم به راحتی صورت بگیرد.
بسیاری از کاربران هم ناامیدانه ابراز تاسف برای این شرایط شغلی بد ایران می‌کنند و عنوان می‌کنند باعث تاسف است که از کشور‌های دیگری همچون افغانستان و چین و ... برای کار به ایران می‌آمدند حالا شرایط سال به سال بدتر می‌شود و ایرانی‌ها باید برای کار و دستمزد و شرایطی بهتر به کشور‌های دیگر برای کار مراجعه کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала