طرح نمایندگان مجلس ایران برای معافیت مشمولان مازاد بر نیاز سربازی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / طرح نمایندگان مجلس ایران برای معافیت مشمولان مازاد بر نیاز سربازی
طرح نمایندگان مجلس ایران برای معافیت مشمولان مازاد بر نیاز سربازی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2021
اشتراک
جمعی از نمایندگان مجلس ایران طرحی را ارائه کردند که بر اساس آن امکان معافیت مشمولان مازاد خدمت وظیفه عمومی فراهم می شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، 29 نماینده مجلس ایران طرحی با عنوان طرح الحاق یک ماده به قانون خدمت وظیفه عمومی تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی کرده اند.
متن طرح الحاق یک ماده به قانون خدمت وظیفه عمومی به شرح زیر است:
عنوان طرح: طرح الحاق یک ماده به قانون خدمت وظیفه عمومی ماده واحده - یک ماده به عنوان ماده 32 مکرر به قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب 1363/7/29 به شرح زیر الحاق می‌شود:
ماده 32 مکرر - تمامی پذیرفته شدگان دارای تحصیلات رسمی حوزوی که خدمت سربازی خود را انجام نداده‌اند و به هر نحو طبق ضوابط مربوط، توسط وزارت آموزش و پروش در مشاغل آموزشی و تربیتی جذب می‌شوند پس از 5 سال سابقه، مشروط به گذراندن دوره آموزش رزم مقدماتی مطابق ضوابط ستاد کل نیروهای مسلح، خدمت 5 ساله آنها، در حکم گذراندن دوره ضرورت می‌باشد. دولت موظف است همه ساله اعتبارات لازم را برای آموزشهای فوق در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دهد.
تبصره 1- وزارت آموزش و پرورش مکلف است چنانچه مشمولان این قانون از انجام خدمت مورد تعهد امتناع نمایند و یا در طی مدت تعهد به هر علت از خدمت در وزارت آموزش و پرورش بر کنار شوند، آنان را بلافاصله جهت رسیدگی به وضع مشمولیت به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی نمایند. مخارج انجام شده برای افراد مذکور توسط وزارت آموزش و پرورش أخذ و به خزانه داری کل کشور واریز می‌شود.
تبصره 2- حقوق و مزایای دو سال اول خدمت این افراد، بر اساس ضوابط دفتر حفاظت اطلاعات فرماندهی معظم کل قوا، ستاد کل نیروهای مسلح و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت می‌گردد. تبصره 3- سایر شرایط مربوط به جذب روحانیون موضوع این ماده بر اساس ضوابط و شرایطی است که با همکاری وزرات آموزش و پرورش و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و با رعایت مجوزهای ستاد کل نیروهای مسلح ظرف مدت 6 ماه تهیه و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رسد.
تبصره 4- علاوه بر دانش آموختگان حوزوی، وضعیت طلاب شاغل در سمت‌های آموزشی و تربیتی که با استفاده از معافیت تحصیلی به استخدام در آمده‌اند از لحاظ انجام خدمت وظیفه عمومی و مدت تعهد خدمت، مشمول این ماده می‌باشند و سوابق آموزشی و تربیتی ایشان آنان جزء مدت تعهد محسوب می‌گردد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала