در ایران افراد فاقد خودرو یارانه بنزین می‌گیرند

© Sputnik / Siavash Sobhgahi در ایران افراد فاقد خودرو یارانه بنزین می‌گیرند
در ایران افراد فاقد خودرو یارانه بنزین می‌گیرند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2021
اشتراک
سخنگو و رییس شورای اطلاع رسانی دولت از اختصاص یارانه بنزین به افراد فاقد خودرو خبر داد و گفت: طرح ما برای توزیع عادلانه‌تر یارانه بنزین این است که این یارانه به افراد اختصاص پیدا کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از برنا، سخنگوی دولت علی بهادری جهرمی روز سه‌شنبه درباره اختصاص یارانه سوخت و بنزین مصرفی افرادی که خودرو ندارند، گفت: تا پیش از این یارانه بنزین به دارندگان خودروها اختصاص پیدا می‌کرد که ناعادلانه‌ بود چرا که بخشی از مردم فاقد خودروی شخصی هستند و چیزی به آنها تعلق نمی‌گرفت. وی در ادامه افزود: موضوع دیگر اینکه برخی از مردم چند خودرو داشتند و چند برابر افرادی که یک خودرو دارند از این یارانه استفاده می‌کردند.
نماینده مجلس ایران درباره احتمال حذف یارانه بنزین سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2021
نماینده مجلس ایران درباره احتمال حذف یارانه بنزین سخن گفت
بنابراین برای اینکه یارانه بتواند توزیع عادلانه‌تری داشته باشد. طرح این است که بنزین یارانه‌ای به افراد اختصاص پیدا کند. هادری جهرمی، سرپرست خانوارها را متولی اخذ یارانه بنزین عنوان کرد و گفت: اکنون بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومانی و بنزین سه هزار تومانی داریم. وقتی بنزین ۳۰۰۰ تومانی فروش می‌رود، ۱۵۰۰ تومان تفاوت آن برای بازتولید به حساب هدفمندی یارانه‌ها می‌رود و در اختیار دولت قرار می‌گیرد. وی خاطرنشان کرد: فرض بر این است که اگر قرار است یارانه‌ای اختصاص داده شود و مابه‌التفاوتی دریافت شود، مستقیما سراغ افرادی که از بنزین استفاده نکرده‌اند برویم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала