جمعیت هلال احمر ایران، پیشرو در تهیه واکسن و واردات آن به کشور

© Photo / Julius.kusumaهلال احمر
هلال احمر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2021
اشتراک
جمعیت هلال احمر ایران با همکاری کمیته مشترک صلیب سرخ مستقر در ایران توانستند اتباع خارجه و پناهجویان را همانند مردم کشور واکسینه و ایمن کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، جمعیت هلال احمر ایران با همکاری کمیته مشترک صلیب سرخ مستقر در ایران توانستند اتباع خارجه و پناهجویان را همانند مردم کشور واکسینه و ایمن کنند. جمعیت هلال احمر تا نهم آبان ماه ۱۴۰۰ در مجموع ۱۱۲ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن وارد کشور کرده است.
واردات واکسن تنها قسمتی از اقدامات جمعیت هلال احمر در راستای مقابله با کرونا بود و در حرکتی بزرگ، کنترل مرزهای کشور از اسفند سال ۹۹ نیز توسط هلال احمر آغاز شد و بالغ بر ۷۵۰ هزار نفر از مسافرینی که قصد ورود به کشور را داشتند، مورد پایش قرار گرفتند.
علاوه بر کنترل مرزها، در زمینه پایش اماکن، بستری و درمان بیماران کرونایی و تزریق واکسن نیز هلال احمر نقش آفرینی کرد و در بیش از ۲۰۰ مرکز تزریق واکسن، نیروهای هلال احمر به کار گرفته شدند تا روند تزریق واکسن تسریع شود و در واکسیناسیون بیش از ۴۰ درصد جمعیت کشور همکاری کنند.
آیا لازم است واکسن اسپوتنیک برای سویه اومیکرون به روز شود؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2021
آیا لازم است واکسن اسپوتنیک برای سویه اومیکرون به روز شود؟
بیشترین جمعیت مهاجران قانونی و غیرقانونی در ایران افغان‌ها هستند. بر اساس آخرین آمار وزارت امور مهاجرین افغانستان در بهمن سال گذشته، دو و نیم میلیون نفر از اتباع این کشور در ایران به سر می‌برند و پیش‌بینی می‌شود که موج مهاجرت شهروندان این کشور از مبادی غیر رسمی به دنبال شرایط اخیر در این کشور افزایش یابد.
در همین حال جمعیت هلال احمر ایران اردیبهشت امسال برای واکسیناسیون اتباع افغان، درخواست دو میلیون دُز واکسن از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ کرده بود و پس از مکاتبات انجام شده، مقرر شد که یونیسف تعدادی واکسن برای ایمن سازی اتباع خارجی ساکن در ایران، در اختیار هلال احمر قرار دهد.
در زمان حاضر نیز هلال احمر آماده واردات واکسن جهت واکسیناسیون اتباع خارجی است اعلام کرده که همه پناهندگان مجاز و غیرمجاز واکسینه خواهند شد تا از شیوع کرونا در داخل کشور جلوگیری و سلامت مهاجرین تضمین شود.
هلال احمر همچنین به صورت مجزا منابعی را برای واکسیناسیون اتباع خارجی در نظر خواهد گرفت و احتمالا یک میلیون دُز واکسن نیز از سوی یونیسف به ایران اختصاص داده می شود تا واکسیناسیون اتباع خارجی سرعت بگیرد.
کریم همتی، رئیس وقت جمعیت هلال احمر اظهار داشت: "در بحث واکسیناسیون، اتباع خارجی نیز مانند سایر افراد جامعه واکسینه می شوند، بر اساس آمار وزارت بهداشت از آن تعدادی که کارت اقامت داشتند بیش از ۴۰۰ هزار نفر تاکنون واکسینه شده اند.
آمریکا 7 میلیارد دلار کمک برای  پناهجویان افغان تخصیص می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2021
آمریکا 7 میلیارد دلار کمک برای پناهجویان افغان تخصیص می دهد
البته این افراد کارت اقامت دارند و بیشترین اتباع در کشور ما عزیزان افغانستانی هستند که بیش از چند میلیون نفرند اما تعدادی هم غیر مجاز حضور دارند. مقرر شد با هدف واکسیناسیون افراد غیر مجاز اتباع خارجی کارت هویت موقت صادر شود که برای این منظور فدراسیون بین المللی اعتباری در نظر گرفته است.
برای این افراد مقرر شده که به صورت مرحله ای تعداد ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر واکسیناسیون شوند که این آمادگی را هلال احمر به وزارت بهداشت اعلام کرده است.
در بحث کارت هویت موقت برای افراد غیر مجاز اقدامات خوبی صورت گرفته که هلال احمر پیگیر موضوع است زیرا واکسینه شدن صرفا یک گروه از مردم کفایت نمی کند و باید همه افراد در کشور واکسن کرونا دریافت کنند تا ایمنی لازم ایجاد شود.
طی روزهای گذشته به طور هفتگی واردات واکسن به پنج میلیون دُز رسیده است که در ماه های مهر و آبان ۶۰ میلیون دز دیگر واکسن کرونا توسط هلال احمر وارد کشور می شود.
به دلیل مرزهای طولانی و وضیعت سیاسی جدیدی که در کشور افغانستان پیش آمده ممکن است تعداد بیشتری از آنها وارد ایران شوند که جمعیت هلال احمر آمادگی لازم برای واکسیناسیون این افراد را در مبادی مرزهای کشور دارد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала