ثبت اولین مورد مرگ بیمار مبتلا به اومیکرون در آمریکا

© AP Photo / John Minchilloابتلا به کرونا در آمریکا
ابتلا به کرونا در آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2021
اشتراک
اولین مورد فوتی بیمار مبتلا به سویه اومیکرون در آمریکا که بشدت در حال شیوع است در ایالت تگزاس به ثبت رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ای بی سی"، اولین مورد فوتی بیمار مبتلا به سویه اومیکرون در آمریکا که بشدت در حال شیوع است در ایالت تگزاس به ثبت رسیده است.
لینا هیدالگو قاضی شهر "هریس کانتی" در ایالت تگزاس اعلام کرد: "اولین مورد از مرگ مبتلا به اومیکرون در شهر کانتی به ثبت رسیده است. فردی که جان خود را از دست داد، مردی حدوداً ۵۰ ساله، ساکن ناحیه دو شهر هریس بود".
سازمان جهانی بهداشت ازشیوع بسیار سریع سویه اومیکرون کرونا  خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.12.2021
آیا ویروس آزمایشگاهی منشأ سویه امیکرون است؟
این مرد واکسینه نشده بود. مرکز پزشکی تگزاس از افزایش موارد مبتلایان و بستری شدن در بیمارستان خبر می دهد. هفته گذشته تنها جواب آزمایش حدود ۲۰۹۴ نفر در روز در تگزاس مثبت اعلام شد که تقریباً سه برابر هفته قبل از آن است.
با توجه به سرایت بالای اومیکرون آنتونی فائوچی کارشناس ارشد بیماری های عفونی در آمریکا پیش بینی کرده که اومیکرون گونه غالب در آمریکا "در چند هفته" آینده خواهد بود و می تواند فشار بر بیمارستان ها را که همین حالا نیز تحت فشار افزایش ابتلاها به ویروس دلتا هستند، افزایش دهد.
تحقیقات اولیه نشان می دهد که نوع اومیکرون کرونا بسیار بیشتر از انواع قبلی قابل انتقال است و در برابر واکسن ها مقاوم تر است. با این حال مانند انواع قبلی افرادی که واکسینه شده اند کمتر احتمال دارد علائم جدی را نشان دهند و در نهایت در بیمارستان بستری شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала