تزریق روزانه واکسن در ایران رکورد زد

© Photoبهرام عین‌ اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران
بهرام عین‌ اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2021
اشتراک
وزیر بهداشت ایران: رکورد تزریق 8 میلیون و 600 هزار دز در هفته را ثبت کرده ایم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایسنا"، ، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اعلام کرد در یک هفته به اندازه کل جمعیت امارات، واکسن در کشور تزریق کردیم.
وزیر بهداشت ایران در ادامه گفت: "رکورد تزریق روزانه یک میلیون و 650 هزار و رکورد تزریق 8 میلیون و 600 هزار دز در هفته را ثبت کرده ایم و این درحالی است که فکر میکنم تمام جمعیت امارات 9 تا 10 میلیون نفر باشد به این معنا که در یک هفته به اندازه کل جمعیت امارات، تزریق واکسن انجام دادیم.
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت و رئیس شورای اطلاع رسانی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2021
سخنگوی دولت ایران: بدون وجود شبکه بهداشت تحول در مقابله با کرونا ممکن نبود
تجربه چند ماهه کرونا و واکسیناسیون برای نظام خوب بود به این دلیل که همه ارگان ها به ویژه نظامی پای کار آمدند و به ما کمک کردند. چرا که اگر ما می خواستیم با امکانات خود این حجم از واکسیناسیون را انجام دهیم بیش از یک سال زمان لازم داشتیم.
مرحله بعدی پس از واردات این حجم از واکسن، موضوع تزریق بود که مشکلات مربوط به خود را داشت؛ به لطف خدا، کمک مردم و همه نهادهای مربوطه ما رکورد تزریق روزانه حدود یک میلیون و 650 هزار و رکورد تزریق حدود 8 میلیون و 600 هزار دز در هفته را ثبت کرده ایم و این درحالی است که فکر میکنم تمام جمعیت کشوری مثل امارات 9 تا 10 میلیون نفر باشد به این معنا که ما در یک هفته به اندازه کل جمعیت امارات تزریق انجام دادیم که این امر با همت همه افراد در پادگان ها، ورزشگاه ها و دانشگاه ها محقق شد. برای تزریق واکسن جوانان هم پای کار آمدند که این موضوع را در بازدیدهای شبانه از مراکز واکسیناسیون مشاهده کردم.
همانطور که در برخی کشورهای اروپایی پیشرفته مشاهده شد بیماران بسیاری روی زمین ماندند و حمایتی از آنها وجود نداشت. زمانی که نیروهای نظامی و ارتش مردمی باشند این اتفاقات همیاری و همدلی و حمایتی هم مشاهده می شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала