در آمریکا، پیشنهاد روسیه در باره تضمین امنیتی را قابل قبول نامیدند

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر تصویب سومین طرح بزرگ مالی در سنای آمریکا
تصویب سومین طرح بزرگ مالی در سنای آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.12.2021
اشتراک
سفیر سابق آمریکا در اوکراین: پیشنهادات امنیتی روسیه مملو از مفاد غیرقابل قبول برای غرب است.
به گزارش اسپوتنیک، استیون پایفر، سفیر سایق آمریکا در اوکراین و رئیس سابق بخش مربوط به امور روسیه و اروپای شرقی در شورای امنیت ملی ایالات متحده و پروفسور دانشگاه " استنفورد"، اعلام کرد که پیشنهادات امنیتی روسیه مملو از مفاد غیرقابل قبول برای غرب است.
دیپلمات آمریکایی یادآور شد:" چندی پیش، وزارت خارجه روسیه، لایجه اسنادی را منتشر کرد که پیشنهادات فدراسیون روسیه در آن ها خطاب به آمریکا قید شده‌اند. انتشار علنی این اسناد یک برخورد عادی دیپلماتیک به حساب نمی آید.
آنطور که مسکو درخواست های خود را مظرح کرده است، گواه آن است که روسیه بطور جدی، روی مذاکرات حساب نمی کند. کرملین آشکارا درخواست هایی را مطرح میکند که قابل قبول نیستند و در آینده می تواند از آن ها به عنوان بهانه برای تشدید درگیری استفاده کند.
بیلد: مرکل شخصا از ارسال سلاح به اوکراین خودداری کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2021
بیلد: مرکل شخصا از ارسال سلاح به اوکراین خودداری کرد
آمریکا و ناتو چنین اسنادی را قبول نخواهند کرد، اما می توانند بطور کلی آمادگی خود را برای انجام گفتگو با مسکو در خصوص مسائل امنیتی مورد تأیید قرار بدهند".
روز 17 دسامبر، وزارت خارجه روسیه طرح توافق با ناتو و آمریکا در خصوص تضمین های امنیتی را منتشر کرد. در این اسناد فراخوانده شده است که مسکو به عنوان "دشمن" در نظر گرفته نشود، تهدید تشدید نظامی بروز نکند و از گسترش ناتو به سمت شرق خودداری شود. روسیه همچنین درخواست کرده است که اوکراین به عنوان عضو ناتو به ائتلاف آتلانتیک شمالی پذیرفته نشود.
گفتنی است چندی پیش، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز اخیرا از ناتو خواسته بود تا "گفتگوهایی پرمعنا برای دادن تضمین‌های بلندمدت و قابل اعتماد به مسکو آغاز کند. این ضمانت‌ها باید از نظر قانونی الزام‌آور باشند، چرا که به گفته پوتین، غرب از تعهدات شفاهی قبلی خود عقب‌نشینی کرده است".
سازمان سیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2021
افسر سابق سیا: واشنگتن همچنان مسکو را به عنوان یک "امپراتوری شیطانی" می‌بیند
اخیرا، الکساندر گروشکو معاون وزیر خارجه روسیه گفته بود، در صورتی که ناتو پیشنهادی امنیتی مسکو را رد کند،‌ روسیه به اقداماتی برای مقابله با تهدیدها دست می‌زند. "ما این مساله را شفاف مطرح کرده‌ایم که آماده گفتگو درباره تغییر از یک سناریوی نظامی یا یک سناریوی نظامی-فنی به یک روند سیاسی هستیم که به تقویت امنیت در تمامی کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا، یورو – آتلانتیک و اوراسیا می‌پردازد.
اگر چنین رویکردی اجرایی نشود ما به ناتو اعلام می‌کنیم که به اقداماتی برای مقابله با تهدیدها دست می‌زنیم. اروپایی‌ها باید درباره دورنمای تبدیل کردن قاره سبز به یک میدان تقابل نظامی فکر کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала