خوراکی‌های مفید فصل سرما برای تقویت سیستم ایمنی و مقابله با کرونا +عکس

© Photo / Pixabay / Thorsten Blank خوراکی‌های مفید فصل سرما برای تقویت سیستم ایمنی و مقابله با کرونا +عکس
خوراکی‌های مفید فصل سرما برای تقویت سیستم ایمنی و مقابله با کرونا +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.12.2021
اشتراک
استفاده از خوراکی‌های مفید در فصل سرما به تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با کرونا کمک می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، تغذیه در روز‌های سرد سال اهمیت دارد چون به تقویت آمادگی بدن برای مقابله با بیماری‌های فصلی و کرونا کمک می‌کند. ویتامین‌های گروه B.C.D و آنتی اکسیدان موجود در میوه‌های فصل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی می‌شود.
سیب، یک عدد سیب متوسط سرشار از فیبر است. فیبر موجود در سیب به سلامت دستگاه گوارش کمک کرده و میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد. خوردن سیب احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت نوع دو را کاهش داده و به ترمیم آسیب‌دیدگی ریه بهبود یافتگان کرونا هم کمک می‌کند. انجیر، انجیر یک میوه کوچک و کم کالری اما غنی از فیبر، آنتی اکسیدان و مواد مغذی مختلف است. این میوه خوشمزه حاوی پتاسیم است، که یک ماده مغذی ضروری برای عملکرد صحیح قلب و کلیه‌ها و عضلات محسوب می‌شود.
گلابی، گلابی از نظر تغذیه‌ای شباهت زیادی به سیب دارد. این میوه دارای ویتامین C و پتاسیم است و پتاسیم به عملکرد مناسب سلول‌ها کمک می‌کند و در تنظیم فعالیت قلب، عضلات و اعصاب نقش دارد. چغندر، چغندر و لبو یکی از بهترین منابع ویتامین‌های گروه B محسوب می‌شود. ویتامین B9 موجود در چغندر به رشد سلول‌ها به خصوص در دوران بارداری، کمک کرده و به علت وجود خاصیت آنتی اکسیدانی از سلامت قلب محافظت می‌کند.
کدو حلوایی، خواص آنتی اکسیدانی کدو حلوایی بسیار بالاست که در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است. همچنین باعث افزایش تعداد گلبول‌های سفید خون شده و بدن را در برابر عفونت‌ها مقاوم‌تر می‌کند. این خوراکی مقدار زیادی پتاسیم و فیبر دارد. فیبر کدو حلوایی میزان کلسترول و قند خون را کاهش داده و سلامت روده را بهبود می‌بخشد. کلم بروکلی، کلم بروکلی سرشار از فیبر، ویتامین C و ویتامین K است. این دو ماده غذایی نیز به دلیل منابع مهمی که از آنتی اکسیدان‌ها دارند می‌توانند به سیستم ایمنی بدن کمک کنند تا در برابر عفونت ویروس‌ها مقاومت بیشتری از خود نشان دهند.
کاربران ضمن تایید خواص مقوی این خوراکی‌ها و لزوم استفاده از میوه و سبزیجات در برنامه‌های غذایی، به گرانی بسیاری از اقلام خوراکی در ایران پرداختند و عنوان می‌کنند مسئولین در قبادل شهروندان و رفاه آنها مسئول هستند و باید بخش مربوط به قیمت تره بار و اقلام اصلی سبد غذایی مردم نظارت داشته باشند. جمعی از کاربران عنوان می‌کنند زندگی برای مردم در ایران با این شرایط اقتصادی و تورم و گرانی بسیار سخت شده است و این شرایط اگر به این شکل ادامه پیدا کند منجر به اعتراض آنها خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала