ادامه‌ی جنجال ممنوعیت واردات آلات موسیقی و واکنش سلبریتی‌ها +عکس، ویدئو

© Fotolia / Amixstudio ادامه‌ی جنجال ممنوعیت واردات آلات موسیقی و واکنش سلبریتی‌ها +عکس، ویدئو
ادامه‌ی جنجال ممنوعیت واردات آلات موسیقی و واکنش سلبریتی‌ها +عکس، ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.12.2021
اشتراک
انتقادات به اظهارنظر نماینده مجلس درباره ممنوعیت ورود آلات موسیقی به ایران، همچنان در میان کاربران در صفحات اجتماعی ادامه دارد.
به گزارش اسپوتنیک، در هفته‌های اخیر در ایران، مهدی میراشرفی، رئیس گمرک ایران در گفت‌وگویی، خبر ممنوعیت کالاهایی را اعلام کردکه تا پیش از آن کسی از این ممنوعیت خبر نداشت. آلات موسیقی جزو کالاهای گروه چهاری است و ورود آن به ایران ممنوع است و به دنبال مطرح شدن این موضوع، غلام‌علی آهنکوب‌نژاد، رئیس اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان اهواز اعلام کرد که ورود عینک آفتابی هم به کشور ممنوع شده و این کالا جزء کالاهای لوکس حساب می‌شود.
اما مسئله‌ای که خشم مردم ایران را برانگیخت صحبت‌های کاظم موسوی، نماینده مردم اردبیل در مجلس ایران بود که در یک گفت‌وگو اعلام کرد: "بنده صلاح نمی دانم که این وسایل به کشور وارد شوند. کسی که به دنبال آلات موسیقی و امیال شخصی است از ایران برود."
اظهارنظر جنجالی این نماینده در مصاحبه اخیرش، انتقادات و واکنش‌های گسترده‌ی کاربران در صفحات اجتماعی و حتی رسانه‌ی ملی ایران را به همراه داشت و فعالان اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی نیز به این گفته اعتراض داشتند و آن را نادیده گرفتن حقوق شهروندان ایرانی عنوان می‌کنند. و علاوه بر واکنش‌های پی در پی کاربران جمع زیادی از هنرمندان و سلبریتی‌ها با انتشار استوری در صفحه‌ی اینستاگرام خود، به این موضوع واکنش نشان دادند.
اما واکنش‌ها به این موضوع، باعث عذرخواهی او از هنرمندان، در جلسه مجلس شد و در سخنانی گفت: "در مصاحبه اخیری که از من منتشر شده درباره این موضوع که ارز ۴۲۰۰ تومانی به چه مواردی تخصیص یابد سؤال شد. مصاحبه بنده تحریف شده و در این موضوع مظلوم واقع شدم."
کاربران عنوان می‌کنند این نماینده مجلس با استناد به چه قانونی چنین موقعیتی را برای خود قائل شده که حکم می‌دهد هر کسی آلات موسیقی می‌خواهد از ایران برود! عباس عبدی در توئیتر خود در این‌باره نوشت: "نیازی به اجازه واردات نیست. چون برادران از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را قاچاقی آورده و در منزل با گارانتی تحویل می‌دهند، عینک آفتابی و آلات موسیقی که چیزی نیست. کلا هدف از ممنوعیت هم توسعه درآمد رفقا است. برای آقازاده‌ها هم پدران در سفر‌های خارجی می‌خرند و می‌آورند."‌
داریوش پیرنیاکان، رئيس هيات مديره خانه موسيقي خواستار واكنش رسمي وزير ارشاد در قبال سخنان توهين آميز نماينده اردبيل شد. وی درباره اظهارات نماینده مجلس درباره ممنوعیت ورود ساز به ایران در یک فایل ویدئویی گفته است: "نباید مساله معیشتی مردم را با ورود ساز مقایسه کرد. ورود سازها به‌ خاطر تفنن نیست، موسیقی غذای روح است و باید مردم آن را داشته باشند و تصمیم‌گیرنده آن شما نیستید"
داریوش پیرنیاکان، معتقد است که صحبت‌های اخیر وی، توهین به اهالی موسیقی است و ادامه داد: "ما واقعا متعجبیم که یک نماینده مجلس چنین حرفی را بزند و آن هم توهین‌آمیز به جامعه هنری و جامعه موسیقایی کشور که یکی از ارکان فرهنگی کشور است. اگر معیشت مردم مهم است، مربوط به غذای جسم مردم است. اگر غذای روحی مردم تامین نشود این هم باز یک کم کاری است که در مملکت می‌تواند اتفاق بیفتد. اصلا نباید اینها را با هم مقایسه کنید. ورود سازها بخاطر تفنن نیست. بلکه برای اعتلای موسیقی کشور است و من تعجب می‌کنم یک نماینده این‌طور حرف بزند."
وی در ادامه گفت: "علاوه بر این، شما چه کاره‌اید؟ به شما چه ربطی دارد؟ شما نماینده‌ای هستید که با یک رایی در مجلس نشسته‌اید. معلوم هم نیست با چند رای آمده‌اید. باید تحقیق شود که شما با چند رای آمدید در مجلس نشستید. به شما چه ربطی دارد که می‌گویید کسانی که دنبال موسیقی هستند از کشور بروند؟ باز هم تکرار می‌کنم که شما هیچ کاره‌اید و به شما ربطی ندارد کسی در این کشور باشد یا نباشد. ما بار دیگر اعتراض شدید خود را اعلام می‌کنیم. موسیقی برای این مردم مانند هواست؛ موسیقی غذای روح است و باید مردم آن را داشته باشد و تصمیم گیرنده آن شما نیستید."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала