گزارش و تحلیل

آنچه اسرائیلی ها درباره ایران نمی دانند

© Fotolia / Borna Mirahmadianجزئیاتی از زمین لرزه ۵.۲ ریشتری تهران
جزئیاتی از زمین لرزه ۵.۲ ریشتری تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.12.2021
اشتراک
ایرانی ها دهه ها هست خود را برای مواجهه با آمریکا و اسرائیل در منطقه آماده می کنند.
هر روز که به نتیجه گرفتن از گفتگوهای هسته ای در وین نزدیک تر می شویم تهدید های اسرائیل بر علیه ایران افزایش می یابد.
البته بسیاری باور دارند که بخش بزرگی از این تهدید ها توخالی است و بیشتر برای آن است که آمریکایی ها برگه فشاری در گفتگوهای وین در مقابل ایران داشته باشند.
برخی دیگر هم باور دارند مقامات سیاسی اسرائیل تلاش دارند برای کسب محبوبیت شعارهای پر طمطراق مطرح کنند.
هر بهانه ای که در کار باشد باید توجه داشت ایرانی ها با کسی در این باره شوخی ندارند و دهه ها هست خود را برای چنین روزی، یعنی مواجهه با آمریکا و اسرائیل در منطقه آماده می کنند.
پرچم اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2021
گزارش و تحلیل
در صورت درگیری با ایران، اسرائیل نابود خواهد شد
علیرغم همه تهدید ها و سخنرانی های آتشینی که طی چند دهه اخیر میان ایرانی ها از یک طرف و آمریکایی ها و اسرائیلی ها از طرف دیگر بیان شده اما تا به حال شاهد درگیری مستقیم آنچنانی فیما بین دو طرف نبودیم.
تنها موردی که شاید بتوان به عنوان حمله مستقیم ایران به آمریکایی ها نام برد همان واکنش ایران به حمله تروریستی آمریکایی ها بر علیه سردار شهید قاسم سلیمانی بود که در آن ایرانیها پایگاه های نظامیان آمریکایی در عراق را هدف قرار دادند تا هم هیبت آمریکایی ها را بشکنند و هم چند سرباز و افسر آمریکایی را در تابوت به آمریکا بفرستند تا آمریکایی ها حواسشان جمع باشد.
گو اینکه بسیاری گزارش ها مبنی بر اینکه ماجرای انتقام برای ترور شهید سلیمانی هنوز تمام نشده و ایرانی ها در حال شکار تک تک آنهایی که در آن ترور دخیل بودند می باشند و تا به حال چراغ خاموش چندین نفر از آنها را در جای جای جهان شکار کرده اند و آمریکایی ها سکوت کرده اند و صدایش را در نیاورده اند.
شاید معروف ترین افراد شکار شده مایکل دندریا معروف به آیت الله مایک و تیم او در هوا به حساب می آید، فردی که بسیاری باور دارند طراح اصلی عملیات ترور شهید سلیمانی بود و کلا هم او و هم تیم او و هم هواپیمایی که برای هدایت عملیات از آن استفاده می کردند در افغانستان سرنگون شد و آمریکایی ها حتی نتوانستند تکه های باقیمانده بسیاری از اعضای تیم مایک را پیدا کنند.
یعنی پیشرفته ترین تسلیحات و تجهیزات آمریکای نتوانسته بود جان مدبر ترور شهید سلیمانی را حفظ کند.
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2021
آمریکا فروش 650 میلیون دلار تسلیحات به عربستان را به تصویب رساند
بگذریم، نمی خواهم خیلی از موضوع خارج شویم.
به هر حال دلیل اصلی که ایرانی ها تا به حال به سرزمینهای اشغالی فلسطین حمله نکرده اند این است که به دنبال کشتن یهودیهای بی گناه نیستند، ایرانی ها هیچ خصومتی با انسان های بی گناه حتی آنهایی که گول تفکر های صهیونیستی را خورده اند ندارند و بیشتر به دنبال حل مساله اختلاف یهودی ها وفلسطینی ها از طریق رفراندوم مشروع هستند تا جنگ و نابودی هزاران نفر انسان بی گناه.
برخی تحلیلگران تاریخی باور دارند که جریان هلوکاست که بر علیه یهودی ها در آلمان رخ داد توسط برخی سیاستمداران صهیونیست طراحی شده بود و هیتلر فقط مجری آن بود و هدف این بود که کاری کنند یهودی های اروپا مجبور شوند از اروپا فرار کنند و به فلسطین بروند چون اگر چنین اتفاقی رخ نمی داد شاید بسیاری از یهودی ها ترجیح می دادند در خانه و کاشانه خود در اروپا باقی بمانند.
اگر این جریان صحت داشته باشد یعنی برخی آنقدر به ایدئولوژی صهیونیسم باور دارند که حتی حاضر می باشند برای محقق کردن آن ایدئولوژی جان ملیون ها یهودی گرفته شود.
بنده محقق تاریخی نیستم و به این دلیل نمی توانم صحت و یا سقم این جریان در زمان جنگ جهانی دوم را تایید کنم اما امروزه مشاهده می کنم برخی رهبران صهیونیست تلاش دارند کاری کنند که ایران مجبور شود اسرائیل را موشک باران کند و ملیون ها یهودی بی گناه کشته شوند تا بهانه هایی برای اهداف شوم خود پیدا کنند.
مذاکرات وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
دیدار تروئیکای اروپا و اسرائیل برای اخلال در مذاکرات وین
تا جایی که شواهد نشان می دهد ایران هیچ برنامه ای برای حمله مستقیم به اسرائیل و یا کشتار یهودی ها ندارد اما در صورتی که ایران مورد حمله اسرائیل قرار گیرد قطعا آنوقت دیگر راهی جز واکنش نشان دادن نخواهد داشت و آنزمان شاید جان همه ساکنین سرزمین های اشغالی فلسطین در خطر باشد، یعنی ممکن است بخش بزرگی از یهودی های ساکن این سرزمین ها کشته شوند.
به نظر می رسد به نفع مردم اسرائیل است که به این نکته توجه داشته باشند که هر چه قدر تسلیحات در اختیار داشته باشند باز هم این تسلیحات نمی تواند امنیت آنها را تامین کند و باز هم جان همه شان به دلیل تهدید های سیاستمدارانشان در خطر می باشد نه به دلیل اینکه ایران می خواهد یهودی ها را نابود کند.
البته این نکته ای نیست که فقط اسرائیلی ها باید به آن توجه داشته باشند بلکه همه آنهایی که مدعی دلسوزی برای یهودی ها هستند نیز باید به آن توجه داشته باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала