کارشناس: قراردادهای سفید امضا در ایران باید برچیده شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / کارگر ایرانی
کارگر ایرانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.12.2021
اشتراک
چرا تکلیف طلب سازمان تأمین اجتماعی در بودجه دولت ایران مشخص نشده است؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، فاطمه محمدبیگی، عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی اظهار داشت برخی اوقات قراردادهای ننگینی در صنایع و کارخانجات ما منعقد می‌شود. قراردادهای سفید امضا باید برچیده شود و با توجه به جمعیت بالای کارگران دولت می‌تواند برای تحقق این مهم لایحه به مجلس بیاورد.
وی در ادامه افزود: "با توجه به اینکه تکلیف طلب سازمان تأمین اجتماعی در بودجه دولت مشخص نشده، پیگیر وصول این طلب هستیم. قرادادهای کارگری باید یکدست شوند. متأسفانه انعقاد این قراردادها ظلم کردن در حق کارگران است و به همین خاطر از دولت و وزارت کار انتظار داریم بر قراردادهای کارگری نظارت ویژه‌ای اعمال کنند.
افزایش سن بازنشستگی فشار سنگینی بر اقشار مختلف مردم می‌آورد. اجرای چنین طرحی با توجه به اهمیت بالای آن به دقت و توجه زیادی نیاز دارد و جامعه باید از قبل آمادگی اجرای آن را داشته باشد. بنابراین باید پیش از اجرای آن باید به نظرات تشکل‌های کارگری و بازنشستگی توجه کنیم.
آغاز کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2021
چرا سن بازنشستگی در ایران افزایش می‌یابد؟
نبود امنیت شغلی میان کارگران جوان موجب شده که کارگران جوان تن به ازدواج ندهند و امروز آثار کاهش جمعیت را در فعالیت صندوق‌های بیمه و بازنشستگی می‌بینیم که اگر این روند ادامه داشته باشد، شرکت‌های بیمه‌های در دهه‌های آینده با ورشکستگی سنگینی روبه‌رو می‌شوند.
أخذ وام مسکن، تسهیلات تولد فرزند، تسهیلات ویژه افراد دارای 3 فرزند و بیمه درمان ناباروری همگی امتیازهایی هستند که اقشار کارگری می‌توانند از آنها بهره ببرند. به همین خاطر دولت باید با تدوین آیین‌‌نامه‌های لازم زمینه اجرای این قانون مهم را مهیا کند.
پدر لایحه بودجه ارائه‌شده از سوی دولت کسری تراز عملیاتی 164 هزار میلیارد تومان کاهش یافته و همین کاهش شکاف درآمد و هزینه دولت سبب واقعی‌تر شدن بودجه و کاهش تورم در سال آینده خواهد شد. بنابراین نه تنها بودجه زیاد نشده، بلکه شاهد حذف برخی ردیف‌های اعتباری یا کاهش در بعضی دیگر هستیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала