پروازهای عبوری از آسمان ایران افزایش یافت

© Flickr / daspaddyپروازهای عبوری از آسمان ایران افزایش یافت
پروازهای عبوری از آسمان ایران افزایش یافت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.12.2021
اشتراک
مدیرعامل شرکت فرودگاه های ایران از افزایش ظرفیت پروازهای عبوری از فضای ایران به روزانه ۱۸۰۰ پرواز خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ‌ناوبری هوایی ایران گفت: ظرفیت پروازهای عبوری از فضای ایران به یک‌ هزار و ۸۰۰ پرواز در روز با امکان عبور از ۱۳۲ مسیر افزایش یافت.
وی در نشست خبری در پنجمین نمایشگاه حمل و نقل ایران گفت: اکنون ظرفیت پذیرش یک هزار و ۸۰۰ پرواز عبوری در روز را طی ۱۳۲ مسیر از آسمان ایران داریم، آسمان کشور ما برای پروازهای اروپا به شرق آسیا بسیار مطلوب است به شرط آن که هزینه تردد از آسمان ایران برای ایرلاین‌ های خارجی اقتصادی باشد.
توقف پرواز هواپیماهای خارجی از حریم هوایی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2020
توقف پرواز هواپیماهای خارجی از حریم هوایی ایران
امیرمکری افزود: با توجه به فرمولی که شامل وزن هواپیما، طول مسیر و ضریب ثابتی از دلار است نرخ عبور را تعیین کرده ایم، اما باید هم مسیرها کوتاه شود و هم تخفیف‌هایی را برای ایرلاین‌های خارجی در نظر بگیریم تا عبور از آسمان ایران نسبت به کشورهای دیگر به‌صرفه‌تر باشد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: مجوز تخفیف را سال گذشته از دولت گرفتیم، در حال حاضر به دنبال کوتاه کردن مسیرها هستیم، ایران بیشترین مناطق ممنوعه پروازی را در بین کشورهای منطقه دارد که باید با نیروهای مسلح برای کاهش مسیرها توافق کنیم.
مدیرعامل شرکت فرودگاه های ایران افزود: سال گذشته پروازهای عبوری ۶۲ درصد نسبت به سال‌هایی که روزانه ۷۵۰ تا ۸۰۰ پرواز عبوری داشتیم کاهش داشت، اما این شاخص در سال جاری به ۵۸۰ تا ۶۰۰ پرواز عبوری از آسمان ایران در روز رسیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала